LoviGabi Creative Commons License 2019.09.29 0 2 30875

Ami a Kettesen annak tűnik, mert pl fehér és zöld, az, ha jól tudom, csak annyit mutat, hogy le van zárva a vágányút vagy vmi ilyesmi.

Zöld és alatta egy fehér fény – „A menetengedély határ a jelző mögött van”.

A jelző meghaladása kommunikáló vonattal engedélyezett
- automatikusan AM,
- vagy ellenőrzött kézi vezetéssel ATPM üzemmódban a vonatvezetői kijelzőn (TOD) jelzett sebességhatáron belüli sebességgel.
A jelző fénye a CBTC rendszerben a dinamikus követési rendet jelzi a mőködő fedélzeti berendezéssel rendelkező, kommunikáló vonat számára, amely a TOD képernyő üzemmódnak megfelelő azonos információjával együttesen jelenti a továbbhaladási engedélyt. (Menetengedély határ továbbiakban MAL)
A fel nem szerelt, illetve nem kommunikáló vonat személyzete számára kétes jelzésként értelmezendő.


Nem ismétlőjelző. Mit akarsz ismételni azon a három jelzőn? 😁

Pedig létezik :)

Ismétlő jelző
Az ismétlő jelzőkre vonatkozó rendelkezések

Az ismétlőjelzők a K–Ny-i metró vonalon alkalmazott háromoptikás jelzők. Zöld, sárga és fehér optikával rendelkeznek.
Az ismétlőjelző nem abszolút fogalmú jelző, valamint jelzési képéhez sebességérték nem tartozik. Az ismétlő jelző azt jelzi, hogy a hozzá tartozó főjelzőn továbbhaladást tiltó vagy engedélyező jelzés van.
Ismétlő jelzőt akkor kell alkalmazni, ha a rálátási távolságból (a szabadlátás korlátozottsága miatt) a főjelző jelzési képe nem látható.
Az ismétlő jelzőt a hozzá tartozó főjelzőhöz az ATPR-40 üzemmódnak megfelelően 40 km/h sebességhez tartozó rálátási távolsághoz kell kitűzni.
Az ismétlő jelző jelzőfényeinek hiányában meghaladható
- AM, vagy ATPM járművezetési üzemmódban az automatikus üzemnek megfelelően,
- CBTC-vel felszerelt vonattal szabad kézi vezetés esetén ATPR, ATC By üzemmódban, illetve nem a vonalnak megfelelő fedélzeti berendezéssel felszerelt, vagy fel nem szerelt vonattal a sárga jelzési képének megfelelő módon.

Az ismétlő jelzők jelzései a következők:

Zöld és alatta egy fehér fény – Az ismétlő jelzőhöz tartozó főjelző „A menetengedély határ a jelző mögött van” jelzést jelez
Az ismétlő jelző mellett a kommunikáló vonat elhaladhat
- automatikusan AM,
- vagy ellenőrzött kézi vezetéssel ATPM üzemmódban a vonatvezetői kijelzőn (TOD) jelzett sebességhatáron belüli sebességgel.
A menetengedély határ (MAL) az ismétlő jelzőhöz tartozó főjelző mögött van. A jelző fénye a CBTC rendszerben a hozzá tartozó főjelző dinamikus követési rendet jelző jelzési képét ismétli a felszerelt, kommunikáló vonat számára, amely a TOD képernyő üzemmódnak megfelelő azonos információjával együttesen jelenti a továbbhaladási engedélyt.
A fel nem szerelt, illetve nem kommunikáló vonat személyzete számára kétes jelzésként értelmezendő.

Egy zöld fény – „Az ismétlő jelzőhöz tartozó főjelzőn Szabad a továbbhaladás jelzés van”
ATPR üzemmódban, vagy nem kommunikáló vonattal az ismétlő jelző a vonatnál alkalmazható sebességgel meghaladható. A következő főjelzőn továbbhaladást engedélyező jelzés van.

Egy sárga fény – „Az ismétlő jelzőhöz tartozó főjelzőn Megállj! jelzés van”
Az ismétlő jelző meghaladható. Az ismétlő jelzőhöz tartozó következő főjelzőn „Megállj!” jelzés, vagy „Hívójelzés” van.
„Megállj!” jelzés esetén AM üzemmódban az ATC-nek automatikusan, vagy ATPM üzemmódban a TOD képernyőn megjelenő sebességhatáron belül haladva a járművezetőnek kell a MAL pontnál a vonatot megállítania.
Automatikus járműtovábbítási üzemmódokban „Hívójelzés” esetén a járművezető a TOD képernyőn megjelenő információk alapján a K–Ny-i metróvonal F.2. Forgalmi Utasítás „Hívójelzés esetén követendő eljárás” című fejezetében előírtaknak megfelelően köteles az ismétlő jelzőhöz tartozó főjelző előtt megállni, vagy a képernyőn megjelenő sebességhatáron belül haladva meghaladni a „Hívójelzés”-t.
Csökkentett járművezetési üzemmódban, vagy nem kommunikáló vonattal az ismétlő jelző meghaladható. Szabad a továbbhaladás sebességcsökkentéssel, úgy hogy a következő főjelző „Megállj!” jelzése esetén a jármű feltétlenül megállítható legyen.

Előzmény: BaGira-79 (30874)