Ati_66 Creative Commons License 2019.09.20 0 0 202026

Én maratonnál hosszabb távokon is maradtam a  folyékony állagú energia pótlásnál.

 

Amikor 2016-ban voltam a laborban, akkor is 89 kg voltam mint most, és az jött ki az aerob küszöb 80% intenzitásnál van, viszont a szénhidrát felhasználásom 73% környékén átlépi a 90g/ó mennyiséget. 

 

Hiába működik az emésztésem is 80% intenzitásig, szilárd kajából akkor sem tudok 90g/ó szénhidrátot pótolni, ha kombinált és fruktózt is tartalmaz. 

Viszont ha nem pótolom a lehetséges maximumot, amit csak max töményre kevert energia itallal tudok elfogyasztani, ha megiszom óránként az 1 litert belőle, akkor kb 6 óráig tudom tartani a 75-80% intenzitást, mert akkorra a pótlás ellenére lemerülnek a szervezetem raktárai.

Bringán még el is fogy az 1l/ó mennyiség, de futva már nem egyszerű ennyit meginni a legnagyobb hőségben sem, ráadásul nagy melegben kockázatos is 9% töménységben fogyasztani, mert a kiszáradás (izzadásom több mit 1l/ó), elektrolit veszteség miatt romlik a szénhidrát felszívódás is.

 

6 óránál hosszabb idejű terhelésnél nekem gyakorlatilag az átlag intenzitás 70-73% körüli jön össze így optimális esetben ennél nem lehetne sokkal magasabb a maximum sem. 

Viszont ezen az intenzitáson terepen még nagyon lassú vagyok nem lehet ilyen alacsony max intenzitással haladni, tehát simán fel kell engednem 85-90% közelébe is időnként, hogy haladjak is. Ha ekkor szilárd kaja maradék van a gyomromban, akkor hazavágom az emésztést és az nagyon visszaüt.

Előzmény: budai10 (202025)