Plebii Creative Commons License 2019.09.20 0 0 5566

Sziasztok,

 

Kímco Agility 50 4T KG10SA robogóval kapcsolatban lenne egy kis sztorim és kérdésem.

 

Sikerült egy "jó lelkű" "lelkiismeretes" volt kymco kereskedő szerelőt kifognom, akivel eddig gond nem volt, de most amit lehetett azt összecsapott. 

3000 km megtétele (most van benne 9700) után vittem hozzá szervizre a robogót. Csörgött, max sebesség már csak 53 körül, eddig 65, olajcsere kellett, nehezen indul melegen, önindítóra nem, a sztender gumi elszakadt.

 

Kiderült, hogy a variátor dob illetve a tengely, és a görgők amit beletettek 3000 km után teljesen szétkoptak, cserélte, de szerinte egy kicsit lomhább, de a végsebesség jó. Szerinte komplett karburátor kellene, de szerinte most már melegen indul önindítóra is (részben igaz is), a gumit körbetekerte valamivel és vulkanizálta, de már az első út után otthon megint szétjött. Olajat cserélte. Kompressziót mért, az jó, így szerinte a szelephézagot állítani nem kell, a szétkopott variátor csere után a csörgés is megszűnt. Ezekért kért így 18.000 Ft-ot.

 

A lomhaság elég tág fogalom, főleg ha csak sík úton tesztelte. A szervizelés utáni használatom során egy kisebb emelkedőt is megmászni szenvedés, ha a forgalom lassít már nem tudom a lépést tartani, ha menni kell megint, mert egyszerűen nem megy. Visszavittem azzal akart megetetni, hogy 4T ilyen, de tudom milyen volt, akkor meg azzal, hogy a kopott variátor miatt lett 2 üteműs reakció, de mondtam, hogy akkor viszont a motor mégis tud olyat is, biztos rossz görgő került a szettbe. Kértem cserélje ki, de megtagadta, mert neki ilyet adott a kereskedő ez való bele, ha jobb sebességet akarok, akkor végig méricskéli de az megint 12000 munkadíj + görgők, persze a gyári súlyt nem rakja bele mert arra nincs adata.

 

Meguntam, vettem 6gr-os dr.pulley görgőket (Tudom a gyári 6,5) szétszedtem youtube alapján, a komplett "váltóház" egy merő fekete por volt, a bent lévő görgők 8,5 gr-osak. Szépen leecseteltem mindent, kifújtam, ahol kell zsíroztam. Belementek a 6gr-os görgők, befújtam egy kis szilikonnal. Amit észrevettem, hogy a kuplungnak van "holtjátéka" mielőtt a kereket hajtaná, ha forgatgatom, értem ez alatt, hogy balra jobbra tekerhető egy olyan 1-1 cm-t mielőtt érződik hogy hajtaná a kereket. Ez normális?

 

A 6 gr-os görgőkkel most jól megy, domb sem fogja meg, de most pörgősebb lett. A gyári 6,5 helyett nyugodtan használhatom ezeket? A CDI nincs átvágva, talán nem pörgi szét magát, csak nem szoktam hozzá ehhez a hanghoz :)

 

A gumit a sztendernél újra cseréltem, kapni a szerelő nem tudott, de a munkahelyemen tudtak sütni, most kapásból van 3 pluszban.

 

Tudtok Nagykanizsán szerelőt, aki a karburátorhoz ajánlott lehet. Indul rúgásra, jól megy is, nem fullad, csak egy kicsit hidegen nyél gázon, akkor visszaveszek és jó, de az önindítóval lehet valami, illetve ha áll egy kicsit már nehézkes berúgni. A mostaninak meg visszaviszem az "új" szuper túlméretes görgőket képekkel, meg a marha jó gumit amit gyártott. Semmi nem lesz belőle, pénzt biztosan nem ad vissza.