iceberg001 Creative Commons License 2019.09.20 0 0 18927

Sziasztok. Áprilisban vettem egy Fortwo 450-et (2004-es 700 cm3, Pulse livitel) 166.000 km volt benne az óra szerint.  - természetesen azonnal lecseréltem a motorolajat, olajszűrőt, levegőszűrőt és az üzemanyagszűrőt is. - nagyon ritkán használom a kisautót, akkor is viszonylag rövidebb távokra. Sajnos van egy gyakori hibája, már legalább 10 alkalommal állt le, úgy, hogy a műszerfalon 1 db vízszintes vonal volt látható és nem lehetett indítani. (Majd kb 10 perc elteltével, mintha mi sem történt volna, indítottam és lehetett vele menni) Egyelőre a környékemen (Nagyorosziban élek - Nógrád megye) még nem találtam senkit, aki gyári diaggal rá tudna nézni, ezért próbáltam több fórumon is utánaolvasni a problémának, de konkrét választ a hibajelenségre (SAM modul???? Főtengely-jeladó???) és a javítás mikéntjére és árára egyelőre nem találtam. Lenne esetleg valami ötletetek? De, ez a kisebbik baj…. A nagyobbik probléma viszont a napokban jött elő, az autó hátuljából, a motortérből erős csörgő hangot hallottam, ami magasabb fordulatszámon egyre erősebb volt, de folyamatosan jól hallható. Levettem az olajbeöntő nyílás sapkáját, és megnéztem a láncot. Simán kézzel, oldalirányban is tudom mozgatni 1-2 mm-ert, viszont függőlegesen fel tudom emelni közel 1 cm-re. Ez nekem nagyon soknak tűnik, jelenleg nem is merek vele közlekedni. Gondolom, sürgősen ki kellene cserélni. Bárdi, Unix stb. webáruházakban van ismerősöm, akinek lenne 40 % kedvezménye, így nem is tűnik olyan húzósnak, az anyagköltség. Kérdéseim, hogy ezen kívül kell-e még valamit cserélni rajta, valamint nagyjából milyen munkadíjjal kell kalkulálnom és hová tudom elvinni, ahol korrekten meg is oldják a problémáimat. Köszönettel: Rozek Tamás