A hitelesség mindig eseti és egyedi kérdés. Nincsen írott receptje annak, hogy mitől hiteles egy bortermelő. Ahogy az sincsen sehol megírva, hogy a hitelesség valamiféle követelménye lenne a piaci sikerességnek. Sőt, nekem néha úgy tűnik, hogy a piac nagy részét igazándiból marhára nem érdekli ez a kérdés.
Amúgy az is jó kérdés, hogy mit lehet kikóstolni a borból.
Te például ki tudod "kóstolni" egy ingből azt, hogy Indonéziában hány folyót mérgeztek meg a gyárak ahol csinálták? Ha nem akkor az okés?
Vagy szarjunk bele az egész kérdésbe? Meg se próbáljunk etikusabban, tisztábban, fenntarthatóbb módon termelni azért mert a tökély úgyis csak utópia és minden próbálkozáson, minden kísérleten, minden törekvésen lehet fogást találni?
Mindent ütő piros ász lesz az érv, hogy ha valakire rásüthető, hogy ő csak elkülöníteni akarja magát másoktól (azoktól) és biztos csak marketingből csinálja, hiszen nem lehet kikóstolni a borból azt, hogy ő legalább megpróbál érték mentén döntéseket hozni.
Ehh... mocskos nehéz terep ez. Aztán majd úgyis jön valaki aki cinikusan beszól, lefikáz, beleköt az emberbe.