BZoltan Creative Commons License 2019.09.18 0 0 70066

A hitelesség mindig eseti és egyedi kérdés. Nincsen írott receptje annak, hogy mitől hiteles egy bortermelő. Ahogy az sincsen sehol megírva, hogy a hitelesség valamiféle követelménye lenne a piaci sikerességnek. Sőt, nekem néha úgy tűnik, hogy a piac nagy részét igazándiból marhára nem érdekli ez a kérdés.

 

Amúgy az is jó kérdés, hogy mit lehet kikóstolni a borból.

 

Te például ki tudod "kóstolni" egy ingből azt, hogy Indonéziában hány folyót mérgeztek meg a gyárak ahol csinálták? Ha nem akkor az okés? 

 

Vagy szarjunk bele az egész kérdésbe? Meg se próbáljunk etikusabban, tisztábban, fenntarthatóbb módon termelni azért mert a tökély úgyis csak utópia és minden próbálkozáson, minden kísérleten, minden törekvésen lehet fogást találni?


Mindent ütő piros ász lesz az érv, hogy ha valakire rásüthető, hogy ő csak elkülöníteni akarja magát másoktól (azoktól) és biztos csak marketingből csinálja, hiszen nem lehet kikóstolni a borból azt, hogy ő legalább megpróbál érték mentén döntéseket hozni.

Ehh... mocskos nehéz terep ez. Aztán majd úgyis jön valaki aki cinikusan beszól, lefikáz, beleköt az emberbe.

Előzmény: Hepci (70065)