Flanell Creative Commons License 2019.09.18 -2 3 30742

Azért állt meg a térközben az érkező vonat, mert a forgalmista felhívta a menetirányítót, hogy mi van, az meg telefonált a mozdonyvezetőnek, hogy fékezzen, de izibe. Utána mikor már mindenki állt, egy idő után telefonált megint, hogy a vonat álljon előre (lépésben) a bejárati jelzőig, hogy az utasok le tudjanak szállni (ne a prérin kelljen leszállni és begyalogolni az állomásra).

A linkeden szereplő fotón már ezt látni, hogy ott áll szemben a két vonat. (Azt mondták, azért kellett előreállnia, hogy ráférjen a fotóra. :)

Amúgy a balhé lényege az volt, hogy a kijárati jelző megálljra ejtő szakasza időszakosan foglalt volt. Amikor a biztberesek ott voltak, akkor épp jó volt, nem találtak hibát, de amint elmentek, tíz perc múlva megint foglalt lett. Emiatt a hívó se maradt meg, hanem folyamatosan nyomni kellett volna, de a forgalmista egyedül volt, más dolga is akadt, ezért gombostűvel kiszúrta, hogy ki tudjon járni az IC. Közben valamit kezelt (talán az érkező vonatnak vágányutat, nem tudom), csak mellényúlt, és az IC előtt átállította a váltót. Az ostoba mozdonyvezető meg a hívójelzés esetén engedélyezett hatalmas sebesség ellenére nem vette észre időben, hogy kitérőben áll a váltó, és ugye írásbelit se kapott, hogy átviszik helytelenbe, tehát meg kellett volna állnia a váltó előtt, de nem, ráfutott a kitérőben álló váltóra. Ennek ellenére megdicsérték...

A forgalmi szolgálattevő most büntetésből 5 hónapra valami "egyéb" munkát kapott, már elfelejtettem, de talán váltókezelő lesz.

Gyakorlatilag közelében se voltak a balesetnek, de valami túlbuzgó személy értesítette a rendőrséget (nem derült ki, kicsoda), így nem csak a VBO, hanem a rendőrség is vizsgálódik, a közlekedésbiztonság megsértése miatt.

A leírtak személyesen kapott információk, olyan személytől, akinek a munkaterülete Hort-Csányt is magába foglalja.

Előzmény: hoparu (30727)