tehtube Creative Commons License 2019.09.16 0 5 129939

Mind az öt őzös valódi gőzüzemű! Gyakorlatilag tök csendben haladnak. Legjobb kiülni a tatfedélzetre, mert nem kerítik el mint minálunk és lehet hallgatni a csendet remegés, bugyborékolás helyett. Max a kormánymű esetenkénti nyikorgását a dobogó alól. A négy gőzös a kikötőben egytől-egyig felújított. Ezek 1901-13 között épültek, 94-12 közt újultak meg, kéthengeresek. A GALLIA a leggyorsabb, 31-el tud hasítani! Érdekes a járásuk a két hajtókar 90 fokos állása miatt. Enyhén, de érezhetően előre-hátra bukdácsolnak az asszimmetrikus nagy tömeglengésektől.

A zászlóshajójuk ezen a tavon háromhengeres 1927-es, fedett színben épp felújítás alatt áll.

Sajnálattal tapasztaltam, hogy ezen hosszú jegy ára II-od osztályon (csak alsó fedélzet) 72CHF :-(

 

Zürichben is megy a tavon hasonló hosszú fullos Zürich-Stadt Rapperswil, négyórás gőzhajó járat minden nap, és csak 26 CHF-ért!!! (H,K egyszer, SZ,CS kétszer, hétvégén háromszor.)

Ugyanúgy felújított 2 nagy gőzös, talán még szebb is mint az URI. Valószínűleg az 1914-es Stadt Rapperswil a mindennapos. Arra sem csúnya a táj, kár kihagyni, de luzerni még szebb. Ezzel már mentem, így most megelégedtem távolról megcsodálni.

Hazafelé Ausztriában még megcsodáltuk Bregenz/Hard-ban a Hohentwiel-t a Bodeni tavon. Ez már kicsit kisebb, de 950 LE-s. (a mieink nagyobbak és Kossuth 550-Dulás 800 voltak) Jó lenne egyszer ezt is megutazni.

 

Előzmény: siófoki35 (129936)