gabor144 Creative Commons License 2019.09.04 0 3 319742

"Elképzelni is rossz, hogy a közrollerekkel ötvennel közlekedő buszok és teherautók között cikáznak a rollerezők, vagy 25 km/órás sebességükkel feltartják a mögöttük feltorlódó kocsisort." Ahhoz képest, hogy a 25 km/h-nál többnyire inkább valamivel lassabb kerékpárral a KRESZ szerint alapesetben az úttesten kell közlekedni sok évtizede, és ez a gyakorlatban így azért többnyire is van, elég megmosolyogtató ez a rácsodálkozás. 25 km/h-val a járdán meg a gyalogosokra veszélyes, nem gondolják? 

 

Egyébként szerintem méretei és menettulajdonságai alapján a kerékpárhoz áll legközelebb ez az eszköz, ezért akkor járnánk legjobban, ha egész egyszerűen bekategorizálnánk kerékpárnak. Persze ha az úttesten megy, akkor világítás is kell rá, aminek hátrafelé a ruházatra (persze erre acélra megszerkesztett eszközzel) akasztott lámpánál jobbat nem tudok elképzelni, ami lehet humoros, de szerintem ez az ára a városi használhatóságnak.

 

Azt a sokszor előjövő ötletet, hogy "tiltsuk be", semmiképpen sem támogatom. Biztos sokan így gondolták a XIX. században az első autó megjelenésekor is, aztán hová jutottunk.

 

Ha kerékpár lenne, akkor még a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése is kapna lendületet, mert növekedne a potenciális használók köre.

Előzmény: vrobee (319734)