Ez a kuplung hiba kicsit a tyúk vagy tojás esete nálam. Mikor legördül a szalagról, biztos jó. Majd valami ok folytán amibe a normál használat simán belefér, kis kopások, olaj paraméterek változása miatt el kezd csúszni. Ez nem lehet megengedett. Ha egy normál használatból eredő elhasználódás miatti megcsúszást és melegedést nem jól tűrő alkatrész deformációt szenved, feltételezem mechanikusan érezhető, hibára utaló jelenséget lehet innentől tapasztalni. Mondjuk, hoz egy döntést a Honda, és maga a jelenség bekövetkeztét nem igazán tudják akarják megelőzni vagy késleltetni, ezért a hibás működésnek jobban ellenálló alkatrészt kezdenek beépíteni. 150.000Km nagyjából egy élet ciklus vége egy autónál. Se az új autó tulajokat, se az 50.000Km es autó tulajokat nem bántják e féle kérdések. Lehet a fő problémám igazából az, hogy nincs pénzem lóvéra, és küzdelmes mindennapokat élek meg pár tízen éves autóval a családi flottában.
Nekem a Honda Éles van közel. Polemizálgattunk egyszer ott a munkafelvevővel erről, hogy mikor 80 ezret írt a gépkönyv az olajcserére akkor ajánlott volt a 60 ezres. Aztán levitték 60 ezerre, és azt jobb volt 40 ezrenként elvégezni. Már lassan motorolaj cserénként kéne cserélni a váltó olajat. (lehet a számok nem pontosak, de valami ilyesmi arányok rémlenek)
Ezzel az olaj cserével nem foglalkoztam eddig, cseréltem és ment a jármű. Most a Toyota kapcsán gondolkodtam el és kezdtem rákeresni. A Toyota szoftveresen számolni tudja az olaj hígulását, csökkenő nyomás tűrését, és ezt figyelembe véve próbál egy közel gyári állapotot fenntartani a kuplung és variátor tárcsák szorító erőinél, a teljes élettartam alatt. Különösebben nem is foglalkoznak vele. 150 ezrenként érdemes a szíjat kicserélni, akkor kap friss olajat és megy megint 150 ezret.
Az eltérés annyira jelentős, ha ezekre a null kilométeresen beállított paraméterektől elszabályzott értékre friss olajat kap, olyan nyomás növekedés történik, eltépi a szíjat (alapvetően összetöri) , mert túlfeszíti.
Így kezdtem el gondolkodni, mitől tudja egy Honda váltó, pontosan mekkora nyomással kell zárnia egy folyamatosan kopó azaz vékonyodó kuplungot, egy folyamatosan romló minőségű olajjal, hogy az biztos megfelelő, avagy elvárt élettartamot biztosítson a felhasználónak, gazdaságos üzemeltetés mellett. (a sűrűn és drágán bekövetkező olajcserék se nem gazdaságos, se nem környezet kímélő folyamat)
Ki fogom próbálni a régi közel 30 ezres futású olajjal az újra állítást, kíváncsi vagyok milyen változást okoz, majd a friss olajra ismét, és 30 ezer után eldől, volt e értelme ezen gondolkodnom.