Számomra nagyon furcsa, hogy nagyon sokan az út kiválasztásánál első sorban a költségeket veszik figyelembe, utána esetleg a látnivalókat és a kényelmet, de a biztonságról szó sem esik. (igaz én első sorban a minimum 10 órás vezetést igénylő uticélokra gondolok, egy sofőr esetén)
Talán nem véletlen, hogy a tachográffal ellátott járművek gyakorlott, hivatásos sofőrei maximum 9-10 órát vezethetnek naponta. Ezt én nagyon megfontolásra ajánlanám a minden utazónak.
Én korábban - nem hivatásosként - évente vezettem két napon át napi 800-1100 km-eket eléggé rossz minőségű, közönséges úton. (autópálya semmi, de helyette voltak lakott települések) Ezek 12-13 óra tiszta vezetési időt igényeltek, de valahogy túléltem. De sajnos volt egy-két balesetet szenvedett, sőt elhunyt kollégám is.
Emiatt én, ha tehetem inkább a kevésbé rizikós autópályát választom, még ha többe is kerül, és nem látom a tájat.