AKF996 Creative Commons License 2019.08.24 0 1 41021

"Salzburg és München között 200 (230?) km/h a Railjet menetrend szerinti sebessége."

Nem. Már mondtuk, hogy ezen a Bp.-München tengelyen egyedül EGY helyen mehetnek ennyivel, vagyis 230-cal a Railjet-ek is, ez pedig Ausztriában, a Bécs és Linz közötti 'Új Westbahn' szakasza a vonalnak (a régi Westbahn szintén 160-as). 

Ahogy már említették előttem is, a Salzburg-München vonal végig csak 160-as pálya. Annál is inkább, mert a vonalnak főleg Salzburg és Rosenheim között rengeteg szintbeli kereszteződése van a közúti útátjárókból. Továbbá Rosenheim-től rendkívül nagy forgalmat lát el a vonal nap mint nap, a kufstein-halle-i kiágazás miatt, mivel itt jönnek rá a vonalra az olasz EC-k és főleg a Brenner hatalmas teherforgalma Innsbruck felől. Ezért rendszeresen túl van terhelve, és nem ártana még 2 vágány kiépítése Grafing és Rosenheim között, a meglévő és eléggé kevés kettő mellé...

(Grafing és München-Ost között már megvan a 4 vágány, csak az épp a münchen-i elővárosi forgalmat ellátó S-Bahn vonatoknak épült ki anno eddig, ezért voltaképpen az a szakasz sincs megoldva, mert a távolsági és tehervonatok nem mehetnek rá, így oda meg a 'hatvágányúsítás' kellene; mint a München-Augsburg vonal elején lévő szakasznak: 2 S-Bahn, 2 sima (160-as) pálya a lassab és sűrűn megálló személyvonatoknak és a tehervonatoknak és 2 nagysebességű pálya az EC/IC/ICE stb. nagysebességű vonatoknak).

Ezzel egyidejűleg a 160-as "lassúság" problémáját is meglehetne oldani, ha azt a plusz 2 vágányt emelt sebességűre építenék, így mehetnének ezen a Rj-k és az EC-k, míg a 160-as - vagyis a jelenlegi - pálya meg megmaradna a személy és tehervonatoknak. Rosenhem-től Freilassing-ig meg elegendő lenne a jelenlegi két vágányt átépíteni nagysebességűre, ezen már úgy sincs akkora (teher)forgalom; persze ahhoz meg kéne szüntetni azt a sok szintbeli kereszteződést. De sajnos mindez nem mostanában fog megtörténni

Előzmény: Rollende Landstrasse (41012)