Igen, azért írtam direkt sáv-/ ill. kereszteződés fölé belógatott lámpát (van ilyen), hogy ne tudj arra hivatkozni, hogy maga a készülék (vagy annak oszlopa) tőled balra helyezkedik el. Tehát a lámpa, veled szemben van, hiszen azt mondod, hogy te ott még szemből érkezel (ha a távolabb lévő "átellenes" forgalmat tekintve ez áll, akkor a jóval közelebb lévő készüléknek is szemben haladsz.)
Valahol keletkeznie kell az elsőbbségadási helyzetnek, - legyen az maga a tábla, vagy a kereszteződésbe belépési pont. Mert olyan nincs, hogy egyszercsak a semmiből elsőbbséget kell adni. Ha most ennek tükrében felrajzolod a kanyarodási elsőbbségi helyzetet - ahogyan Te gondolod, - majd egy másik, egybevágó ábrán - a lámpás helyzetet, akkor kénytelen leszel teljesen két teljesen más döntési / vagy "kötelezettségi" pontot kijelölnöd, sőt még a kereszteződés határát is át kell tenned. De miért? Ugyanazon a másik, keresztező úton haladóknak adsz (vagy nem adsz) elsőbbséget.
Magyarul:-
a lámpa esetében még vígan haladsz, majd megkezded, sőt be is fejezed a kisívű jobbra kanyarodásodat, lexarva a lámpát "Húllala-nem-vagyok-a-kereszteződésben" felkiáltással...
- míg elvárod a kanyarodási előnyöd megadását jópár méterrel korábbról indulva, mert "Hupszili, én már benne vagyok, - kisívben kanyarodok."
Miközben ugyanarról a balról keresztező forgalomról van szó. Mit szóljanak erre pl. a "nyilas" zölddel elengedett, nagy ívben balra kanyarodók? Ilyen a világon nincs, hogy eléjük engedjenek egy (vélt) elsőbbséggel rendelkező forgalmat.
Erre sem válaszoltál még.