Avant1 Creative Commons License 2019.08.23 0 0 5251

Octi benzines megállapításait nagyrészt cáfolom, mivel 8 éve megvan.

 

- EURO 4 mindegyik, 2000-től

 

- A városi fogyasztása (budapesti! Dugókkal) nem 8-10 hanem 6,2-8,5, leginkább 7,2-7,4. Ha sikerül párszor kijutni Budaörsig, 7 alá esik. Ultrabrutál rövid utakkal (értsd: hidegen egy lejtőn le, majd álldogál terhelés nélkül a dugóban, majd araszolva lassan bemelegszik és ekkor leállít = össz 4,1 km - > ebből 100km-es adagok, de kizárólag csak ilyenből: 9,2-9,3 ez a lehetséges max. Télen. A VW Lupo TDI 3L-el ugyanezt csináltam, doni csereautóval, azzal is 7,7 volt ez a ciklus).   10 litert akkor sem fogyasztott,  amikor lyukas volt a kipufogó és rossz volt a lambda szonda. 

 

Az 1,6 FSI egy zseniális motor, ami körbeautózza a paletta többi részét, és nagyon takarékos autópályán, 150+ felett is (tapasztalat). Ha lehetne azzal venném az A2-t.

Egyébként nem elengedték a motort, hanem nagy volumenben mindenbe belerakták (Touran, Golf, Polo,  Seatok) sok éven keresztül.  Egyébként manapság az összes igazán takarékos és erős benzinmotor FSI elven megy. Az, hogy van benne nagynyomású rendszer, attól jobb a hatásfoka, dinamikája, mint a többinek. Ingyenebéd nincs, nem volt és nem is lesz.