Octi19 Creative Commons License 2019.08.23 0 0 5246

Ezek már elavult konstrukciós motorok, ami az egyiknél hátrány, a másiknál.... nos, ott sem előny de talán nem hátrány. A dízelek esetében, ezekben még nincs bonyolult és meghibásodásra hajlamos kipufogógáz utánkezelő egység, ami érzékeny lenne a kíméletlen városi üzemeltetésre.

A benzinesek is egyszerűek, de szintén elavultak. ...mondjuk a benzineseknél a városi üzemben egyébként sincsenek csodák, szóval ott a 7-8 liter a minimum, de átlagban inkább a 8-10 literrel lehet számolni.

 

Szerintem a legjobb választás ha valaki talál a 75 lovas BHC kódos 1.4 TDI-ből (modellfrissítés utáni, már 120 ezres vezérlés csereperiódussal rendelkező, elektromos kiegészítő fűtéses) egy jól dokumentált előéletű karbantartott példányt. (esetleg ugyanennek a motornak a modellfrissítés előtti AMF kódos változata is jó. Abban még "csak" 90 ezres a vezérlés és dízel Webasto kályha van)

 

Ha valakinek nem tetszik a dízel, akkor a szintén 75 lovas benzinesek az ajánlottak AUA és BYB kódokkal. Ezek megbízható és viszonylag egyszerű konstrukciók, és ami még fontos: szinte korlátlanul fellelhetők bontókban is.

 

Ami kerülendő:

Az 1.2-es TDI mert szinte javíthatatlan és a robotváltó is érzékeny pontja a rendszernek.

Az 1.4 TDI 90 lovas ALT kódos változata, mert abban már változó geometriás turbó és kettős tömegű lendítőkerék is van és ezek az ilyen idős autókban (a legfiatalabbak is már 14 évesek) szinte biztosan súlyos költségeket okoznak.

Az 1.6 FSI benzines BAD motorkódos verziók. ...mondanám, hogy "Nomen est omen!" de elég olcsó vicc lenne. Egyébként maga a motor csak azért nem lett jobb, vagy igazán jó, mert hamar elengedték és nem gyártottak belőle sokat.

 

Figyelem: a fentiek erős általánosítások és egyáltalában nem jelentik azt, hogy az ajánlott motorok között ne lennének betegágyak, vagy ezeknek ne lenne típushibája, és azt sem, hogy a nem ajánlott motorok mind szopórollerek, sőt! ...igazából a nem ajánlottak inkább csak azért kerültek ebbe a kategóriába, mert már maga az A2-es nem egy fiatal autó és minél idősebb lesz a legfiatalabb példány, annál jobban a legmegbízhatóbbak ajánlottak megvételre.

Előzmény: Stetten (5245)