oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.08.20 -2 0 13562

Szerintem a fórumtárs arra gondolhat amikor a bővítés előtt meg után röviddel voltak különféle média megjelenések. Ebben az esetben láttam táblázatokat, grafikákat is, hogy ha valaki tömegközlekedéssel akarna pl. Westbahnhof környékéről eljutni Pratersternhez, akkor az időben meg költségben több meg macerásabb.


Továbbiakban jöttek a Wien Mitte, Rennweg (könnyebb átszállás CAT-ra), Quartier Belvedere, Hauptbahnhof/Meidling Wien. Szóval minden fontosabb hely ahonnan további csatlakozások vannak. Ki volt minden esetben emelve, hogy turistáknak, alkalmi utasoknak, ingázóknak - szóval mindenkinek - milyen jó ez. Ezt nyilatkozókkal meg is erősítették, tehát egyeseknek mint utasoknak így bejött.


Az, hogy a WB-nek anyagilag mennyi veszteséget termelt erre vannak publikált számok. Management kijelentette, hogy ezekkel a lépésekkel
akarják/tudják a veszteségi hullámot megállítani.


Amit viszont nem publikáltak v. sokan nem tudnak:
Pl. az adófizetői pénzből finanszírozott ÖBB a tulajdonosainak mindegy kategória a veszteséget tekintve. Ez egy privátnak ugye nem mindegy.
Továbbiakban megint az államinak kedvez az, hogy gördülőállomány beszerzésére álló kedvező hitel (EUROFIMA) csak ÖBB-nek áll a feltételek miatt rendelkezésre. Privátoknak ez a lehetőség kizárt. További államtól kapott pénzek ÖBB esetében jó üzlet saját magának, mert egy része mint bevétel visszaforoghat pl. reklámok esetében.


Ha mindez nem elég akkor azt sem szabad elfeledni, hogy 2011 óta a pályahasználati díjak is elég erősen emelkedtek, csak az utóbbi évben
volt kedvezmény/engedmény WB részére. Végére érdekes/kérdéses lehet, hogy a fentieket is figyelembe véve a tervezett 2021-es visszabővítésnek van-e értelme?


Mindenesetre le lehet szögezni, hogy a WB ellenben német magáncégekkel szemben minőségibb szolgáltatásokat nyújt.

Amúgy a múlt héten volt egy baleset ahol egy Salzburg közeli település vasúti átjárójában egy autószállító kamion és WB Kiss találkoztak:
https://www.sn.at/salzburg/chronik/seekirchen-zug-kollidierte-mit-lkw-weiter-eingeschraenkter-betrieb-auf-westbahnstrecke-74731666

Előzmény: Fradista Utazó (13561)