M4
Az 1990 előtti tervekben azért a Virágpiac szerepelt (majd mindenütt) végállomásként, mert a Kelenföldi pu. után még lett tervezve kettő megálló:
- Őrmezei lakótelep,
- Gazdagréti lakótelep
majd a Virágpiac mint végállomás.
Valahogy így :
Nem ennyire éles szögű megoldással, de lényegét tekintve így.
A ma DOBOGÓ-nak nevezett helyre terveztek 10.000 (!) autó befogadására alkalmas P+R parkolót.
Nem elírás !
Azon valóban ment a vita, hogy a 10.000 autót egyetlen P+R nyelje el, ( túl nagy átgyaloglási távolságok )vagy osszák meg 2-3 felé a parkolókat és legalább egy harmada kerüljön át az M1-M7 bevezető északi oldalára, a Virágpiac helyére.
De szerintem ez részlet kérdés.
más
Eredetileg ugye az M4 is nehéz metrónak volt elképzelve, Szilas pataki túlsó végállomással, kb. 90-150 másodperces csúcsidei követéssel 6 kocsis szerelvényekkel.
Az általam ismert egyik megoldásnál, az M1-M7 bevezetőn érkező összes Volánbusznak (helyközi és távolsági is ) itt a Virágpiaci M4 metró végállomásnál lett volna a saját végállomása.
Csak idáig jöttek volna és innen indultak volna vissza.