vrobee Creative Commons License 2019.08.19 0 2 319445

Ennél sokkal nagyobb nyereség, akik pont a gyorsvasút miatt nem szállnak be az autójukba, vagy inkább úgy döntenek, hogy nem is vesznek autót.

 

Nagyon attól függ, hogy honnan érkező forgalmat szeretnénk megfogni. Városi, ill. peremvárosi viszonylatban egyértelmű, amit írsz, viszont Budapesttől minél távolabb megyünk, annál inkább csak néhány kiváltságos hely az, ahol ez opcióként fölmerül.

Az agglomerációnak egy nagyon jelentős része olyan, hogy ott gyors/elővárosi vasút egész biztosan nem lesz rágyaloglási távolságban, és ennek egy nem elhanyagolható (lakosságarányban egyre növekvő) részére semmilyen épeszű tömegközlekedési kínálat nem szervezhető. (A mostanában jellemző ingatlanpiaci folyamatok mellett megint egyre több ember költözik ki egyre messzebbre, akár úgy is, hogy napi többórás ingázást vállal azért, hogy a számára megfelelő környezetben lakjon annyiért, amit megengedhet magának. Azon persze el lehet beszélgetni, hogy ez így menniyre szerencsés, és mit lehetne tenni, de egy biztos: ha az emberek költöznek, a közlekedés meg rossz, az összességében nagyon drága.) Ezeken a területeken csak az egyéni közlekedés az, ami szóba jön, és a legtöbb, amit el lehet érni, az a módváltás kötött pályára lehetőleg városhatáron vagy legalább a sűrűn lakott területeken kívül.

Előzmény: Il Leone (319444)