rm40 Creative Commons License 2019.08.19 -1 1 319426

A nagyvasúti megoldás olcsóbb valószínűleg nem lett volna, az más kérdés, hogy a kevesebb mélyállomás biztos, hogy mérsékelte volna a költségeket - ez persze a nehézmetró-kivitelre is fennáll és a megvalósult sűrű megállókiosztás szerintem jogos kritika akkor is, ha választott üzemmódot előnyösebbnek tartjuk is.

 

Az egyes érdekes gondolatkísérlet ehetne, hogy egy vasúti megoldás megvalósulása esetén (azt alapul véve) az újpalotai, illetve virágpiaci/gazdagréti végek utasforgalmát hogyan, merre, milyen eszközzel lehetett volna színvonalasan kezelni és milyen költségekkel. De ezt már sohasem fogjuk megtudni, most a (csonka) M4 az adottság.

 

Az M4 hosszabbításával kapcsolatosan a negatív sajtóvisszhangnál (amely manapság úgy is alakítható, másrészt az emlékek is megszépülnek) sokkal nehezebben feloldható probléma maga a megvalósulás mindkét irányú csonkasága. Ha már szakmai-gazdasági alapon is izzadni kell, hogy prioritásnak érezzük ezeket... Ha jól rémlik, a Keleti állomását még külön el is szabták, nehogy egyszerű legyen folytatni. A bp-i közösségi közlekedésre általában fordított összeg mértéke egy további nagy kérdés, lásd a buszokat húszasával beszerezni kénytelen BKV esetét.

Persze ha lenne valamelyik végállomás környéké valakinek valamije, mondjuk egy kis üzem- vagy ingatlanfejlesztésecske...  

Előzmény: Il Leone (319424)