Közlekedésguru Creative Commons License 2019.08.19 -1 4 319411
Mire gondolsz? Mert terv az van rengeteg, de cselekedet nincs.

Mindenhol máshol folyamatosan fejlődik a metróhálózat, csak nálunk van semmibe véve a rendszerváltás óta. (Nem, a szintén kései felújítások nem ide sorolandók).

A négyest én is (kicsit) másképp csináltam volna, de vitathatatlan a Kelenföld-Kálvin forgalma miatt a létjogosultsága. Biztos, hogy drágább is egy utazás a költségvetésnek, mint a 7-es és 173-as gyorssal megtéve ugyanez, de ettol még Újpalota felől nem csökkenne a kihasználtsága, épp ellenkezőleg, a Keleti-Kálvin forgalma is jelentősen felfutna.

Az eljutási időket tekintve nagyon nem mindegy, hogy mekkora területet fed le a metróhálózat. A ráhordás se mindegy, milyen hosszon történik és autóval se mindegy, hogy elérhető-e. Jelenleg egyik metrónk se éri el azt, ami a lényege lenne: külvárosból belvárosba gyorsan. És ez baj, nagyon nagy baj. Lehet a fontossági sorrenden, mindenen vitatkozni, de mindegyik hosszabbítása alap kellene, hogy legyen.

Mindent akarunk, de koncepció az valóban nincs. Viszont nem létezik, hogy nálunk soha semmire nincs lehetőség. 30 év alatt egy Árpád híd - Újpest-központ és a 4-es metró? Ennyi? HÉV-ek végállomása mióta ideiglenes a belváros előtt? Stb. Hihetetlen, ami itt megy.
Előzmény: névtelen (319400)