A Nyíregyháza - Sóstó vonalszakasz visszanyitása legfőképp turisztikai profillal lenne ésszerű, és ő maga is egy önálló turisztikai atrakció lehetne, amihez a 20-25 km/h is elegendő.
Kik is a potenciális utasok?
1. A Sóstóra érkező szállóvendégek, akik több napos nyaralásukat eltöltve kisvonatozhatnak is egyet
2. Sóstóra a Budapest - Nyíregyháza vasútvonal mentén/környékén lakók, akik esetleg másik attrakció megtekintése érdekében ezzel mennek ki a MÁV állomásról Sóstóra.
3. Nyíregyházi helyi lakosság, mely utóbbiak ha távolabb laknak a kisvasútvonaltól oda tudnak buszozni, s az lenne inkább a pénzpocsékolás, ha be lenne vezetve még a belvárosba is, kivéve, ha egy 760 mm-es nyomközű villamoshálózatfejlesztés részeként történne, és min. 50 km/h-ás maximálisan megengedett sebesség lenne a városon belüli szakaszon, és a kisvonat mellett ugyanazon a pályán a város ferekventált részén villamosok is közlekednének. Ez utóbbi azonban jelenleg utopisztikus kategória, csak a kisvasút kedvéért visszarakni a síneket nem lenne túl kedvező a városnak...
Kellene-e erre pénzt költeni?
Szívem szerint igen, de ha ehhez hozzá adom a fontossági sorrendet, előbb kellene a szociális dolgokra (egészségügy, oktatás, stb.) költeni, mint turisztikai célokra, ide értve a kisvasutat is.