Zoltika Creative Commons License 2019.08.15 0 3 129646

Valamiért a zöldek nagyon fel vannak indulva hajózás ellen, már elég régóta.

Talán emlékszünk még a 2000-es évek közepén, amikor "a hajók okozta hullámzás partromboló hatása", illetve "ne a folyókat építsük a hajókhoz, hanem a hajókat a folyókhoz" volt a főcsapás iránya.

Ez a káros kibocsátás téma sem új.

Nagyon érdekes lenne kicsit alaposabb ismerni, hol mérnek és mit, és vajon milyen módszerrel tudják leválasztani a hajók szennyező hatását a nem csekély rakparti forgalom alapterheléséről.

Pár hete talán itt a topicon is téma volt - nem nagyon kerestem, ezért nem is találtam - hogy a (tengeri) hajók környezetszennyezése a kéntartalom miatt nagyon durva, mert a nehézolaj kéntelenítésével nem foglalkoznak.

A dunai hajók azonban ugyanolyan gázolajjal mennek, mint a kamionok a parton; jó részükben egyenesen kamion-motor van.

Hogy a bánatba' fogja pont a parttól százméterre elhaladó, hajóban lévő kamionmotor okozni azt a szennyeződést, és nem az időközben a műszertől 10 méterre elhaladt három teherautó?

 

Az viszont sajnos igaz, hogy némelyik dunai hajó penetránsan füstöl, és ezt egyszerre soezren látják a partról. Ez biztos, hogy nagyon durván rombolja a hajózás megítélését. Azt meg már nem nagyon várhatjuk el egy újságírótól, egy laikus olvasótól vagy egy grínpíszestől, hogy egy távoli, pontszerű forrás adott helyen okozott szennyezőanyag koncentrációjának alakulásáról reális elképzelése legyen.

Előzmény: trizs77 (129644)