vidi313 Creative Commons License 2019.08.04 0 0 5200

"Az a baj, hogy nyugaton sokkal drágább autót tartani (még a magasabb fizetések tükrében is) mint otthon. Nem nagyon hordják szerelőhöz az autókat, inkább leharcolják, aztán elviszik a keletiek akiknek “megéri” megjavítani".

Egyetértek, ez egyértelműen látszik is a behozott használt példányokon! Ez akkor is igaz, ha az autó egyébként esztétikailag kívül, belül kifogástalan. A megdöbbenés akkor következik, amikor az illető a szerzeményt megbontja, "belebújik". Nem jobb a helyzet akkor sem, ha a km óra állás szervizkönyvvel, műszaki vizsgalappal igazolt. Saját tapasztalatomból még azt is kénytelen vagyok feltételezni, hogy egy jobb állapotú, kisebb futású pl. idősebb beszámított autót esetenként akár alkatrészforrásként is felhasználnak javításokhoz, az alkatrészek csereberéjével. A "keleti" úgyis elviszi.

Egy kis kitérő: A drágább autófenntartás az USA-ra is igaz. Technikailag annyival más a helyzet, hogy ott nagyobb hengerűrtartalmú motorokat használnak, amelyek tartósabbak, és igénytelenebbek. A henger űrtartalommal kapcsolatos sztereotípiát cáfolnám, vagyis azok az autók hasonló méretek és súlyok esetén semmivel nem fogyasztanak több üzemanyagot, mint hasonló, kisebb hengerűrtartalmú európai társaik, sőt, akár még kevesebbet is! Ezen a helyzeten az sem változtat, ha ott a 86-os oktánszámú benzin az általános. Innen is látszik, hogy az üzemanyagfogyasztást elsősorban a főtengelyről levett teljesítmény határozza meg, és kevésbé a hengerűrtartalom. Semmivel nincs nagyobb környezetszennyezés náluk a nagyobb hengerűrtartalom miatt!

A téli időszakokat általában kinn töltöm a gyerekeimnél. Amikor több hónap után hazajövök, itthon a reptér épületéből kilépve, az első benyomás az erős cigarettafüst, és dízelfüst szag. A dízelfüst szagot még otthon is, csukott ablakok mellett is érzem 3 napig, aztán elmúlik...

Előzmény: Stetten (5199)