NAR Creative Commons License 2019.08.02 0 0 25702

Ha jól számoltam (ami nem biztos), annak a stadtbanh-nak a vonalán 7 kereszteződés van 2,8 km-en. Aquincum és Békásmegyer között a HÉV pálya 3,6 km hosszú és van 4 kereszteződés. Szóval lehetne sűrűbben. A HÉV-en keresztüli kanyarodás a Szentendrei úti kereszteződésnél nem probléma. Az Ürömi útnál 3 lámpafázis van, érzésre 60 másodpercig tart a teljes ciklus. Ha jól számolom, kb. 15-16 másodperc, amíg a 120 méter hosszú szerelvény kimegy a megállóból, az szűken fér csak bele ebbe a programba (20 másodperc Ürömi út <-> Mátyás király út, 20 másodperc Szentendrei út (ekkor mehet a HÉV), 20 másodperc balrakanyarodó zöld. Mondjuk ha intelligens a lámpaprogram, akkor lehet esetleg a középső fázist nyújtani, ha HÉV áll a megállóban...

 

A Pünkösdfürdő utcai kereszteződésben meg kellene csinálni a 11-es -> Pünkösdfürdő utca jobbrakanyarodó sávot, aztán lehet olyan lámpaprogram, hogy a HÉV-nek és a 11-es út <-> Batthyány utca forgalomnak egyszerre vált zöldre, 20 másodperc múlva (mire a HÉV elmegy) zöld lesz a jobbra kanyarodóknak is és a HÉV lámpa zöld marad a keresztező forgalomnak a lámpaciklus minden más részében.

 

Persze ez az egész elméleti fejtegetés, mert ha jól sejtem, a jelenlegi HÉV járművek nem alkalmasak arra, hogy "vegyes" forgalomban menjenek, ha meg új jármű (és potenciálisan feszültség- és áramnem-váltás) lesz, akkor úgyis nagyobbat kellene átépíteni...

Előzmény: Il Leone (25698)