Azért ne felejtsük el,hogy a DDR Piko Ludmillája a 70 es évek elején lett megtervezve,ezzel az volt a gáz,hogy gyártoták változtatás nélkül 20 évig... tipikus szoci efektus.
A gützold hajtása fejlettebb volt,de az sem semmi,hogy a Mav 520 on 2005 be is repedt a kerék,mert nem volt egy ember aki szoljon Gützoldnak,hogy 40 éve repednek a fehér kerekek.
A Piko nagygözösei hajtása agyrém volt valoban,gyakorlatilag magát tudta mozgatnia modell,viszont külsöre annyira megelözte a korát,hogy mai napig gyártja,más kérdés,hogy elavult.
Azért voltak jobban sikerült hajtásu gépek is Pikoéknál például a BR 95 ami külsöre felvette az akkori nyugati modellekkel a versenyt,sött....
Engem a BR 23 as agyonbonyolitott áramszedése is lenyügöz,nem tudom mi vezérelte az akkori fejlesztöket)))
A régieknél maradva még ami tetszik a Hruska gépeinek a hajtásának a finomsága a 7 polusu motorjaikkal,mindezt a 60 as években.
A DDR Ludmilla már nekem is csak az emlékek miatt maradt meg,mert ott a fa alatt 1978 ban. Kapott 2 Buhler motort és Digitools dekodert,igy erös lett,és szépen indul a két motorral,ami valoban nem a legszerencsésebb megoldás a Liliput Flirt esetéböl kiindulva.
Más nyugati gépek Lima, Joef,és társai abban az idöben se voltak elörébb a DDR Pikonál sokkal,ott is akadtak nagyon gyenge áruk,pedig árba más kategoriák voltak.