gabor144 Creative Commons License 2019.07.31 0 2 25697

A "közúti biztosítással" alatt ugye azt érted, hogy nem nagyvasútként, vasúti átjárós bizberrel kezelve, abszolút elsőbbséggel, jelzőlámpás csomópontban fénysorompóval kombinált jelzőlámpával, hanem közúti vasútként kezelve holdfényjelzővel? (Amely persze adhat mindig előnyt a villamosnak, de ez nem szükségszerű.)

 

Nekem a frankfurti Eschersheimer Landstrasse jut szembe, ahol az U1-U2-U3-U8 csúcsidei közös követése irányonként 2-3 perc. A Stadtbahn holdfényjelzőket kap, mást nem. Bő 20 éve jártam ott, szinte mindig zöldet kaptunk, de megéltem intenzív fékezést is a tilosat mutató holdfényjelző előtt. (Nekem úgy rémlik, hogy ottani közútkezelők azt mondták, hogy alapvetően fix programos hangolás van, így a kezdőcsomópontnál lehet várakozás (épp ott álltunk meg), de valamelyest tud nyújtani, ha egy szerelvény lekésné a zöldet, tán sietni is.)

 

A kép teljességéhez hozzátartozik, hogy láthatóan kifejezetten kevés és nagyon egyszerű jelzőlámpás csomópont van, balkanyar tiltások bőségesen. A Stadtbahn egy forgalmas 2x2 sávos főút közepén megy, ami amúgyis hosszú zöldet kapna. A lámpás csomópontok közötti szakaszokon közúti keresztezési lehetőség nincs, a pálya kerítések, szalagkorlátok között vezet, szóval eléggé kettévágja a területet.

 

Négyes csatolt csuklós villamosok/metrók (is) járnak, ezen a képen jól látszik, hogy a teljes peronhosszt kitölti a szerelvény, ami a Google légifotón mérve 110 m.

 

https://goo.gl/maps/PV45rpuTCFPVxk9U6

 

Andráskereszt az utcafotón látszik, arra már nem emlékszem, hogy amikor ott jártam, volt-e, de attól még a jelzőberendezés normál közúti jelzőlámpa.

Előzmény: Il Leone (25667)