A "nagyváros" nem egy egzakt fogalom, és nem teljesen egyértelmű, hogy mit is nevezel nagyvárosnak. Pl. nagyváros e a félmilliós Bréma vagy Antwerpen?
De München, a maga 1,5 milliójával, biztosan az. Ehhez képest Münchenben tíz éve a kerékpáros modal split 14% volt, ami azóta még növekedett is, most 18%. Ez, szerintem, messze van a "réteg"-igénytől. A tömegközlekedési modal split egyébként Münchenben 24%, szóval a kerékpározók:tömegközlekedők arány kb. 3:4.
Berlin talán csak nevezhető már nagyvárosnak: 13%, tömegközlekedés: 27%, kerékpár:tömegközlekedés kb. 1:2. Hamburg hasonló.
Amszterdam valóban extrém példa, de arról, hogy Európa más nagyvárosaiban a kerékpár tényleg csak egy belvárosi, ráérős rétegigény volna, szó sincs.
Az persze igaz, hogy minél kevésbé sík egy város, annál kevesebben kerékpároznak.