Oldman. Creative Commons License 2019.07.25 0 0 95

Feszültség (12) szorozva árammal (50) = 600Watt. Mivel két aksid van sorba kötve így 24x50-re módosul a képlet és 1200 Watt az elméleti rendelkezésre álló akkumulátorteljesítmény. -Ez persze újkorában történhet meg amennyiben az első használat előtt teljesen feltöltötted amire a székhez adott töltő nem képes. Az első töltés során párhuzamosan kellene kötni őket és 12V-os vezérelt töltővel helyes karakterisztikával kellene formatáló töltést végezni. Megéri viszont a nem vezérelt töltők többent ártanak mint használnak. Azzal inkább ne is próbálkozzunk. Azok inkább arra jók, hogy ha nem indul reggel az autó akkor tíz perc töltés után talán már sikerülni fog beindítani a motort de formatálásra nem alkalmasak. 

Számoljunk:

Évente kb. 30%-ot csökken az "olcsó" kommersz aksi teljesítménye ha nem egalizálod és regenerálod egy évben kétszer őket. Heti három használat esetén ha kevesebb mint 50%-os merítés történik és azonnal visszatöltöd az aksikat a használatot követően akkor reális a 30%-os amortizáció. 50 %-ot meghaladó merítés növeli az amortizációt a teljes lemerítés, feltöltés pedig felére csükkenti az élettartamot.

300 W-os hajtómotorral ha max. terhelést veszel alapul és a kocsid 8 km-es sebességgel tud haladni akkor sem tudsz megtenni 4x8 km-t, hiszen elvileg 4 óra alatt merülne le a két aksi. Az utolsó órában nem tudja tartani a 8 km-es sebességet a szék. Számoljunk 6 km-es átlaggal. Így 24 km a megtehető távolság de nyilván nem teljes terheléssel dolgozik a motor az igénybevétel ideje alatt viszont az akkumulátorok sem tudják a feltüntetett paramétereket teljesíteni. Feltételezem, hogy kevesen rendelkeznek olyan töltővel amely alkalmas formatáló töltésre sőt regenerációra. Ha a székhez adott töltővel feltöltöd és terhelővillával rámérsz, jó ha 95%-ot tud az új aksi a dobozból kivéve. Ezzel számolva reálisabb lesz a képlet. A teljesítményfelvétel  50% körül alakul szilárd burkolaton 3 BAR-os guminyomással, tehát keményre fújt a kerekekkel amennyiben teljes sebességgel haladsz. Laposabb gumi markánsan növeli a gördülési ellenállást ami tovább fokozódik nagyobb testsúly esetén. Ha nem szilárd burkolaton használod a kocsit, akár a motor teljes teljesítménye is szükséges lehet a haladáshoz és még akkor sem tudja teljesíteni a 7 km-es átlagsebességet. Itt már nem igazán lehet helyesen megbecsülni a tényezőket.

Még talán az a leginkább megbízható megoldás ha az új aksikkal megnézed mit tud a kocsi és a következő szezonkezdetkor megint megméred ugyan azon az útvonalon, hogy egy évi használatot követően, hogy teljesítenek az aksik.

Előzmény: cornelflex (84)