Az átviteltechnika az más. Az vagy 20, vagy 120 (220, stb.) kV lesz.
Az utolsó 1m töltőkábelről van most szó, ha jól értem.
Itt a topicban sokat fantáziálnak, hogy így a villanyautó, meg úgy a gyorstöltő, de tök értelmetlen, az ohm tv-t még annyira sem lehet meghágni, mint a periódusos tábla elektródpotenciáljait.
Ha 100km-re 20kWh kell, akkor egy laza 500 km-re 100kWh. Ha azt negyedóra alatt be akarom rakni (és az akku bírja), akkor 100% töltő és akku hatásfokkal is 400, értelmesebb esetben 500kW.
A többi az ohm tv
Ez "háztartási feszültségen" erős 200A (karvastag kábel, észrevehető mágnese erők, és nem bírja a szennyeződést (0.1V fesz.lépcsőt) az érintkezés)
600V-on (még kezelhető) már 100A alá kerülünk.
2-3kV-al még jobban járunk, de onnan jönnek az érintésvédelmi gondok
Melyik legyen? Melyik ujjamat harapjam?
Másik lehetőség théta parasztszekere. 50-100km hatótáv, 20kWh akku.
De ehhez más társadalom kell. tömegközlekedés, min taz 1950-es, 1960-as években.
És hát mi dolgunk lenne Lisszabonban (vagy Porto lakosának mi dolga Sopronban)? Semmi. Élményfürdő és kocsma otthon is van. Internetkapcsolat is