orgonatündér Creative Commons License 2019.07.22 0 0 353464

Az átviteltechnika az más. Az vagy 20, vagy 120 (220, stb.) kV lesz.

Az utolsó 1m töltőkábelről van most szó, ha jól értem.

 

Itt a topicban sokat fantáziálnak, hogy így a villanyautó, meg úgy a gyorstöltő, de tök értelmetlen, az ohm tv-t még annyira sem lehet meghágni, mint a periódusos tábla elektródpotenciáljait.

 

Ha 100km-re 20kWh kell, akkor egy laza 500 km-re 100kWh. Ha azt negyedóra alatt be akarom rakni (és az akku bírja), akkor 100% töltő és akku hatásfokkal is 400, értelmesebb esetben 500kW.

 

A többi az ohm tv

Ez "háztartási feszültségen" erős 200A (karvastag kábel, észrevehető mágnese erők, és nem bírja a szennyeződést (0.1V fesz.lépcsőt) az érintkezés)

 

600V-on (még kezelhető) már 100A alá kerülünk.

 

2-3kV-al még jobban járunk, de onnan jönnek az érintésvédelmi gondok

 

Melyik legyen? Melyik ujjamat harapjam?

 

Másik lehetőség théta parasztszekere. 50-100km hatótáv, 20kWh akku.

De ehhez más társadalom kell. tömegközlekedés, min taz 1950-es, 1960-as években.

És hát mi dolgunk lenne Lisszabonban (vagy Porto lakosának mi dolga Sopronban)? Semmi. Élményfürdő és kocsma otthon is van. Internetkapcsolat is

Előzmény: Törölt nick (353462)