A hamarosan átadás-közelben lévő M4 Pest megyei szakaszok hiányosságainak és bőkezű érdek-ajándékainak észrevételezése után
immár "átutazom" Jász-Nagykun-Szolnok megyébe, mert ott még talán lehetne változtatni a nyomvonal jobb kihasználhatósága érdekében.
Módosítható M4 csomópontok Jász-Nagykun-Szolnok megyében:
1. Szolnok - Besenyszög (3225. út)
Szolnok (régi) 4. út bevezetőjét tehermentesítené egy rejtett csomópont kialakítása az M4 pihenőhelynél.
2. Fegyvernek - Örményes (4204. út)
Az M4 nyomvonala a Lineár berendezésekkel öntözött földek miatt minimális ívekkel vezet át a területen
Törökszentmiklós Kelet csp.től - Kisújszállás-Nyugat csp-ig. (7,5+11,3 = 18,8 km „toronyiránt“)
A tervezett nyomvonal így is átszeli a 4204. út melletti földterületet. Helyismeretből, és/vagy műhold képekről
bizonyíthatóan nincs lineár öntözőberendezés a 4204. út melletti szántóföldön, ezért máshol is átvezethető lehetne
(Piros, halványlila, lila szaggatott vonalak) az M4 autóút nyomvonala a Nagykunsági öntöző csatorna keleti oldaláig,
ahol a tervezés időszakában valóban működött 2 lineár öntözőberendezés.
https://goo.gl/maps/fBdQWMTafPDNvvV56
A tervezett M4 szakasz 1,8 km-rel rövidebb a 4. főút azonos szakaszánál (20,6 km), ez egyenlítheti ki a Monor-Északi
nagy körívvel megépített „pince-túra“ szakasz miatti többlet-út veszteségét.
Nagy hátránya lesz, hogy a 4204. út tervezett csomópontja kihasznál(hat)atlan, mert Fegyvernek, Kunhegyes és
a Tisza-tó felől 3,2 km többlet utat kell hozzá tenni. Emiatt a Tisza-tóról nyugat felé továbbra is a 2,8 km-rel rövidebb
(régi) 4. főúton közlekedhetnek, tehát Szapárfalu belterületi forgalomterhelése nagyobb marad.
Megdöbbentő hiányosság: nem tervezték a 34. sz. országos főút közvetlen csatlakozását az M4 autóúthoz!!!
(A magenta szaggatott útvonal lehetne megoldási változat a csomóponthoz.)

Az M4 csomópont jelenlegi pozíciója csak a 900 lakosú Örményes településnek kedvező, mert Túrkevéről 8 km,
Mezőtúrról 12 km-es többlet utat kell megtenni (az M4 Törökszentmiklós-Nyugat csomóponthoz képest).
Mindezen okok miatt a 18,8 km-es M4 szakasz kihasználtsága feltűnően kisebb lesz, mert a Törökszentmiklós-K és
Kisújszállás-Ny csomópontokon fognak fel- és lehajtani: a 4204. úti „szellem“-csomópont pazarló és kihasználatlan.
Az M4 nyomvonalát 1,6 km-rel észak felé ívelve jobban megközelíthető csomópont épülhetne a 4204. úton,
az M4 autóút mintegy 500-700 méteres hossznövekedésével.
A csatlakozó 34. út balesetveszélyességét csökkenthetné egy körforgalom építése a 4.- 4204. út kereszteződésében.
3. Karcag - Bucsa (4206. út)
erről bővebben - később....