Tzl Creative Commons License 2019.07.16 0 0 222248

Én meg automatizálás területen dolgozom, így az ilyen vezérlések egy szabályzási körök a gyengéim. :)

 

 

Na jó, lehet, hogy nem 5mp a lengés csak 3-4, de nem 1, az tuti. De a mai autókon meg még gyorsabb, és még finomabb. Lehet, hogy ez is egy fejlesztés az 1.3-ban.

Most már célirányosan olvasom az olyan fórumokat, ahol az ECU 1.1-ről 1.3-ra csere a téma, és sokan írják, hogy minden szempontból jobb lett a motor az 1.3-assal.

Nem véletlenül más a verziószáma. Ha csak azt nézzük, hogy mekkora ugrás volt az 1.0-ről az 1.1-re, akkor ez a kettő között is komoly különbségeknek kell lenniük, még ha kívülről egyformák is.

Talán az E30Wikin írták, hogy a 1.3-assal az volt a célja a BMW-nek, hogy standardizálják a motorvezérlőket, mert ez már el tudja vinni az összes 4- és 6hengeres motorjukat. (kivéve persze az M3). De nem tudom, ennek nem olvastam tovább utána, de hihetően hangzik.

 

Gondolom szabályzástechnikailag ez úgy épül fel az ECU-ban, hogy van a lambda szabályzás, és utána van az alapjárat szabályzása. Így ha jól van behangolva az alapjáratszabályzás, akkor az ki tudja venni az előző kör hibáit. Ezért van az, hogy hiába váltogat a lambda szabályzás, azt alig venni észre az alapjáraton.

 

De minden kiderül, ha megjön az új ECU-m, mert végül megrendeltem egyet. :)

Előzmény: e30nick (222247)