advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.07.13 -1 2 352783

Azért azzal is számolj, hogy minimum 3-4 millióval eleve drágább is ma az EV, mint egy azonos kategóriájú, BENZINES kocsi, amiben nem fog az EGR, turbó, DPF kifingani.

Ha ezt is figyelembe veszed, akkor az jön ki, hogy mire esetleg tényleg többé-kevésbé behozná az árát az EV, addigra valószínűleg ezt a megtakarítást újra elköltheted akkura.

 

De ezek csak sima számok. A valóság viszont egészen más (szembesültem vele). A valóság az, hogy egyfelől az EV tényleg nagyon kellemes és jó a saját korlátain belül használva, jobb, mint egy ICE. Csöndes, kezes, jól gyorsul, szerethető. Másrészt, ha nem a "ház körül körözöl vele", akkor állandóan ott a gyomrodban a gombóc: hazaérsz-e vele kimerülés előtt? Elmész valahova dolgozni, teszed a dolgod, majd kapsz egy telefont, ki kellene ugrani még máshová is - és rögtön jön a görcs megint: ehhez már nem lesz elég a szufla... Jön az, hogy télen vacogva ülsz a kocsiban sapkában-kesztyűben, mert ha bekapcsolod a fűtést, nem érsz haza... Nyáron csöpög rólad a víz, lehúzott ablakkal izzadsz óvatosan poroszkálva a külső sávban, mert elszámoltad magad, és ha rendesen mész és klímázol, nem érsz haza...

Az akkucsere ideje sem úgy fog eljönni, hogy egyszer csak kiírja a kocsi - nem, az úgy fog eljönni, hogy előtte már hetente egyszer maradsz valahol ott az út szélén, mert az 50-60%-ra degradálódott, már nem különösebben jól kiszámítható viselkedésű akkukra ugyan kiírta feltöltés után a rendszer, hogy 90km a hatótávolság, és ezek után elindultál lelkesen az oda-vissza 70km-es utadra - de mégsem volt elég...

Addigra kaptál egy gyomorfekélyt, egy infarktust, és eljutottál oda, ahová a Hahun éppen a használt Leafjaikat árulók egyharmada eljutott (ahogy írtam, kicsit körüljártam a témát..): SOHA TÖBBÉ...

Amúgy az egyharmaduk meg halálosan lelkes, és azért cserél, mert megjött az új. Szóval ez nem egy fekete-fehér történet. Amit ma EV gyanánt árulnak, az nem használhatatlan, és ha sikerül jól eltalálni az igényeket, a feltételek (otthoni-telephelyi töltés, stb..) is adottak, kifejezetten pozitív kaland is lehet.

Aki viszont bedől a puszta számoknak, kiszámolja, hogy "ez neki pont elég", és egy köznapi ICE modellt akar helyettesíteni vele - az nagyon megbánhatja.

 

Érdekes módon a hibrideket senki sem szokta megbánni.

Előzmény: kzdiesel (352780)