clermont Creative Commons License 2019.07.01 0 0 180809

Sziasztok!

 

A nyár egyik legnagyobb feladványát osztanám meg veletek, hátha tudtok segíteni! Kihez forduljak? mit nézzünk még meg? hogy a kocsi újra a régi legyen immár az új tulajának!

 

Adott egy 1990-es AUDI A3 1.6 metálszürke, 5 ajtós, bőr, "korabeli" full extra, 255 000 km - szervíz szerint még ugyanennyi van a motorban hátra, "kifogástalan" az állapota - bő 1 éve nagyon alaposan megnézettem, hogy lakásvásárlás előtt le kell-e cserélni, vagy majd ha a lakásvásárlásból "talpraállunk", majd akkor.. Válasz az volt, hogy LE NE CSERÉLJEM!!! (ugyanannál a szervíznél volt a 19 év alatt mindig)

 

Eddig komolyabb hiba, útszéli cserbenhagyás/leállás nélkül élte le 19 évét, 7-et közeli ismerősnél, 12 évet már nálunk - legkomolyabb problémája, hogy úgy 5-6 éve kánikulában a váltó 1. fokozat akadozik, többszöri kuplungolásra megy be és már talán egy kicsit sűrűbben töltök utána olajat télen.... de csak ennyi, erre azt hiszem lehet azt mondani h problémamentes...

2 éve amikor télen voltak a -18 fokos hajnalok, a családi kocsik közül csak ez indult pöcre...

 

Azonban idén tavasszal márciusban egy hosszúnak tervezett vidéki út elején az indulást követően 10p, 10 km hibátlan megtétele után 2-3 percenként ismétlődő 1-2 rángatás, majd a 4-5. ilyen után egy határozott gyengülés majd leáll a motor menet közben, de úgy, hogy előtte egy kb. 10-20 másdperces fokozatos elgyengülés tapasztalható..húzna, de nem bír, gázra egyre kevésbé reagál, már nagyon fel se pörög..aztán szó szerint lefullad. Kuplung be, azonnal pöccre indul s megyünk tovább, mintha mi se történt volna, azonnal van teljesítmény!

 

Akkor először úgy állt le, hogy még hazament, de aztán nem indult, akkor tréler kellett, mindent átnéztek, egy benzinpumpát cseréltek, mert az kimúlt. Ezt köveően akkor nem is jelentkeztek a hibák úgy 2 hétig, majd minden kezdődött elölről, és szinte kisértetiesen ugyanúgy az Andrássy-Városliget-M3 kivezetőn...ezt annak tudom be, hogy ez 10 km, 10p az otthoni indulást követően (talán a motortér bemelegedése)

Szóval így utólag a benzinpumpa halál csak egy egybeesésnek túnik...

 

Újra szervíz, 2 hétig jártak kb. 200 km-t vele ráhúzott kompjuterrel, sok-sok hasonló leállás volt, mindig más-más hibaüzenetet kaptak, sose ugyanazt, mindet leellenőrízték..de azok az okok mind téves riasztások voltak, nem volt mögötte valódi műszaki meghibásodás, viszont annyi történt ami új volt, hogy 1-2 esetben nem is akart újraindulni a motor, csak idővel! Akkor jött egy teljes motorvezérlés-kompjuter csere egy bontott blokk segítségével. Hiba megszűnt, mindenki boldog, kocsi remek...

 

Eltelt 1 hónap, kb. 1000 km hibátlan megtétele után ugyanúgy egyszer csak rángatás, erő el, leállás, kuplung be, pöcre újraindít!

Megint előjött a látszólag ugyanolyan régi hiba, ugyanúgy 10-20 km-ek után...városi közlekedésben.

 

Újra szervíz, tesztelgették, jártak vele a 2 hét alatt 60-80 km-t, hegynek fel, húzatva, araszolva, sok visszaváltogatással, alacsony fordulatnál terhelve, hátha ott fullad...semmi! náluk nulla leállás, nulla kompjuterbe letárolt hiba - igaz annyi történt, hogy a klíma időközben "elment", valószínűleg a gáz elillant, de azt nem ezzel a hibával hozom összefüggésbe - csak most nem kellemes így tesztelgetni se.

 

Már kikapcsoltam a kódos indításgátlót, az akksija hibátlan (Exide Prem), a szeríz szerint nincs mechanikai-motorikus hiba, a kábelezés látszólag épp, a befecskendező rendszer jó 1 éve kompletten cserélve lett, mert elöregedett a gumi a vezetékeken, a benzinpumpa márciusban, gyertyák ok, szűrők ok, szóval mindenki tanácstalan!!

 

A kocsit ettől függetlenül el szeretném adni egy fiatal ismerősnek aki már 1 éve nyaggatt érte, nagyon szeretné első kocsinak :-) meg is értem :-) de nem akarom neki úgy odaadni, hogy ez ki nem derül, meg nem lesz oldva, csak ha hibátlan lesz megint!!!!!

 

Szerintem egy autóvillamossági gurura lenne szükség, hátha ő kinyomoz valamit, tippem az, hogy valahol valami kábelezési probléma okozhat zárlatot, vagy valami termosztát küéd jelet - bár akkor miért nincs nekem menetk közben visszajelzés a műszerfalon, vagy hiba letárolás a kompjuterben?

Az egyetlen visszajelzés, hogy amikor rángat és elhalt, 10-20 mp után felvillan az akksi jel, elnehezül a kormányszervó..tehát tudom, hogy újra kell indítani...ennyi. 

 

Nagyon várjuk a javaslataitokat, tippjeiteket, esetleg hasonló sztorikat a megoldással. (hja meg jó klímást)

 

Köszi, István