_Berci Creative Commons License 2019.06.28 -6 0 351437

 

Lassan kialakul ez az "elmelet" (is), mint pupos gyerek a pres alatt ... :-)

 

Azé´, nekem elegge teccik az atmeneti hybrid technologia ... ugyanis az egylepeses atteres sok helyen elegge nagy es tul zsiros falatnak tünik (legalabbis addig, amig a töltörendszer normalisan kiepül ... ma mar nem erv, hogy pl. egy porszivot, vagy mosogepet nem lehet a konnektorba dugni, ugyanis van eleg konnektor). Egy alapvetöen összetett feladat megoldasa (mobilizacio globalis meretekben) valszeg mindig is szines csokor marad ...

 

Ha sikerül pl. egy atlagauto folyekony fosszilis üzemanyag fogyasztasat a ~12000 literröl, mondjuk 2000-re redukalni (az azt jelentene, hogy az auto elettartama alatt effektiv a menetkm-ek ~15%-ban müködött, ami 20-30 000 km ... es nem kellett bele >60 kWh akku, hanem eleg volt, mondjuk 20 kWh is ... persze annak ki kell birnia ~1500-2000 töltest/kisütest), az mar szerintem eleg nagy es jelentös elsö lepes lehet, hiszen autonkent nem kell hozza ~70-80 barrel olajat megvasarolni.

 

Magyarorszag leptekeben ez olyasmit jelentene, hogy a ~3 millio autora evente nem kell ~30 millio barrel olajat forditani, aminek az ara ~1,5-2 milliard $. Kell viszont foglalkozni a "maradek"-kal, ami viszont elvileg belsö "eröfeszitest" jelent, nem kell ezer km-ekröl importalni ... gazdasagi, politikai függöseg csökkenese ...

 

Az "egyszeü" (Prius jellegü) hybrid ilyesmire NEM ALKALMAS. Az atmenethez azert komolyabb meretü akku kell, plugin feature ... de a Prius, vagy a Nissan e-Power technologiak ismereteben mar gyakorlatilag erettnek lenne mondhato ... es a felskalazas utjaban elvileg nem all semmi (csak esetleg a lobbik özöne ... olaj, gaz, ICE autogyarto erdekek, beszallitok ...).

 

Előzmény: szilvatövis (351435)