_Berci Creative Commons License 2019.06.28 -5 0 351434

A lenyeg az, hogy a mobilizacio dekarbonizacioja parallel fut, halad a megujulo energia resourcebazis-anak a kiepitesevel. Minel CO2 szegenyebb a delejgyartas (minel jobban elötör a megujulo energia a villamosenergia kesziteseben), annal inkabb csökken az autoflotta atlag gCO2/km erteke ... a csökkenes, korrekcio pedig utolag is törtenhet ... az (EV)autoflotta CO2 szegenyebb delejjel törtenö ellatasaval.

 

Ilyesmit ICE autokkal nem lehet megtenni. Ott a bemenö fosszilis relativ mennyisegenek a csökkentese nem szempont ... utolag nem törtenhet meg. Ami megtörtenhetne, az az üzemanyag eredetenek a megvaltoztatasa (bioethanol, biodiesel ...), de ennek felskalazasa nem lesz elegge dinamikus. Ha egy EV-t most ~500 gCO2/kWh (atlag)delejjel müködtet valaki, ... nehany ev mulva pedig pl. ~200 gCO2/kWh CO2 tartalmu akkori (atlag)delejjel tölti, akkor "menetközben" sikerült a "hajtoanyag" CO2 tartalmat több, mint felezni ... ilyen "trükk" nem varhato el az ICE autok müködtetese soran. Ha egy ICE auto a gyarbol pl. 200 gCO2/km parameterrel jön ki, akkor az kb. ugy is marad az auto eletenek a vegeig ...

Előzmény: szilvatövis (351433)