HA5OPI Creative Commons License 2019.06.25 0 0 2965

Megint másról beszélünk el egymás mellett.

Sarkítva: KRESZ-ből is megvan a pontos anyag, amiből vizsgázni kell. HAM-ból nincs. Pedig hatósági papírt ad mindkettő.

Én műszakiból elsőre tán csont nélkül mentem át, de én 30+ éve fejlesztőmérnök vagyok, elektronikát, szoftvert, műszereket fejlesztek, javítok, gyártok. Ami ezen felül nagyfreki, az nem okozott nehézséget, mert megértettem percek alatt.

Engem jogból meszeltek el kétszer is, és tudod mikor tudtam letenni? Amikor kaptam egy adag kérdés-választ, akkor szintén csont nélkül ment le.

Az egyetemen (legalábbis nálunk a műszakin) is így mentek a vizsgák, előre megvoltak a vizsgatételek, megvolt a tananyag is hozzá, azt kérdezték, azt kellett tudni. Ha egy egyetemi diplomához, okleveles mérnökin (ma ezt MSc-nek hívják, Master-nek) ez megfelelt, akkor feleljen meg egy amatőr vizsgán is, ahol még csak nem is szakmabeliek vannak.

Ha sok más országban még a kérdések is publikusak és nincs probléma utána, akkor hadd ne a magyar hivatal fingja a passzátszelet, mert ha kiadnak 2000 kérdést és választ, és valaki azt tanulja meg és levizsgázik, akkor elérte a célját a vizsga, mert megtanulta és le is tudott belőle vizsgázni.

A másik fele pedig a dolgoknak, fiatal koromban volt még operátori vizsga is, amihez hasonló most is jó lenne, ugyanis sokan vannak, akik egy kész rádiót akarnak használni és eszük ágában nincs építeni vagy belenyúlni. Igen, differenciálni kellene, mert ha elzavarja a hivatal azokat, akik élveznék a forgalmazást, tényleg elfogy az utánpótlás. Nem 1967-ben élünk, hogy kész rádió nem volt és innen-onnan összelomizott alkatrészekből kellett kendácsolni a rádiókat. Egy efféle, csak forgalmazásra jogosító engedély vizsga része lehetne annyi műszakból, hogy egy antennát hogy kell/lehet használni és mi az az illesztés. mert azt ő fogja beledugni és rá kell jönnie, hogy hol a gond.