_Berci Creative Commons License 2019.06.24 -7 0 351097

 

Ha egy mai modern ICE heavy-truck ~30 liter/100km-t fogyaszt, akkor (ha a dizel energiatartalma ~9 kWhth/liter), valamint (~30%-os atlaghatasfokkal kerreg), km-kent 2,7  kWhth-t tud elegetni, amiböl 2,7*0,3 ->  ~810 Wh-t a kerekekre vinni, ... ami 81 kWh/100km-nek felel meg.

 

Ha egy EV heavy-truck hajtaslancanak az eredö atlaghatasfoka ~80% es 100 km-kent elfogyaszt ~100 kWhe delejt, ... es SZINTEN ~80 kWh energiat tud az utra vinni.

 

Vagyis, a nehezeherautokat illetöen ~30 liter/100km ICE == ~100 kWhe-vel. A 30 liter fosszilis energiatartalma ~270 kWhth ... mig a ~100 kWh delejt (fosszilis gazbol es ~60% hatasfokkal) elö tudjuk allitani ~166 kWhth gaz termikus energiajabol (itt azert nem art megjegyezni, hogy a gaz, 1 kWhth-ra vetitve sokkal ócsóbb, mint az olaj).

 

Ha pedig pl. egy teherszallito vallalat sajat PV-mezökkel is rendelkezik, vagy szelkelepekkel, vagy azokban reszesedese van, valamint a delejt benyomatja a halozatba, ... akkor a teherszallitasa CO2 tartalma meg radikalisabban csökkenthetö ... es levihetö talan ~50 g/kWh ala is.

Miközben a dizel heavy-truck eseteben elakad a tü a lemezen a 600-800 g/km nagysagrendnel ...

 

Előzmény: _Berci (351091)