"A "kicsi ICE-motor (gyakorlatilag motorbicikli motor kategoria) + nagy akku" koncepcio (>300 km) elterjedesenek csak az autogyartok allnak utjaban."
Vagy inkább a realitások és a vásárlói igények... Egy tipikus ilyen autó a REX-el felszerelt BMW i3 (aminek a Taiwanon gyártott REX egységével elég sok gond van amúgy) - és lássuk be, a komolyabb elterjedésének a legnagyobb gátja az, hogy amennyibe kerül - annyiért már "valódi" autót is lehet kapni, amennyiért meg nagyjából ugyanennyit nyújtó hétköznapi kocsit lehet venni - az meg legfeljebb fele ennyi, és a különbség SOSEM TÉRÜL MEG...
Nem kell semmiféle csoda - ha az EV ugyanolyan jó lesz hasonló áron, mint a megszokott-ismert technológiák - akkor minden különösebb noszogatás nélkül is le fogja azokat váltani, ahogy a belsőégésű motor is bármiféle presszió nélkül leváltotta a gőzgépeket.
De jelenleg nem ez a helyzet.
Egyébként meg újra és újra mondom: nincs igazán jelentősége annak, amiről írsz. Nincs. Egyszerűen nincs. Az általad kitalált ötletekkel le lehetne nyomni egy átlagos, REX-el kiegészített EV fogyasztását egy takarékos hibridhez képest is észrevehetően - viszont ennek GYAKORLATI JELENTŐSÉGE MÁR NEM LENNE.
Sem a pénzügyi megtakarítás, sem az emissziós/környezetterhelési megtakarítás oldaláról sem lenne ez lényeges. Nem lenne tisztább tőle a levegő, nem nőnének ki újra az esőerdők, a globális emisszió tizedszázalékairól beszélünk már. LÉNYEGTELEN.
És lényegtelen dolgokért senki sem fog vállalni kényelmetlenségeket, visszalépést.