advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.24 -1 0 350972

Mindkettőnek van szervizigénye - de ha ebbe az utcába akarsz belemenni, akkor viszont számolj rá a Leafra még 10-15% töltési-energiatovábbítási veszteséget is.

 

Nincs kedvem a demagógiához - arra kívántam rámutatni, hogy egy mondjuk 110 vs. 85-ös mutatószám NEM ÁTTÖRÉS, nem jelenti valójában egy globális probléma megoldását, úgy meg végképp nem, hogy egy, a globális emisszióban önmagában kb: 5-6%-al szereplő szektorra vonatkozik.

 

Az a helyzet, hogy te napi szinten teleaggódod a fórumot itt a rettenetes klímaváltozással, a várható özönvízzel és hurrikánokkal kapcsolatosan - amiben egyébként sajnos még az is lehet, hogy van igazságod.

Másrészt viszont ezek után végeredményben abban látod a megoldást, hogy be kell tiltani a belsőégésű motorral hajtott autókat, kötelezővé kell tenni a villanyautót, és akkor minden megoldódik. Ne, ne magyarázd, hogy nem ezt mondod - az egész fórumos tevékenységed végeredményben erről szól.. Hozzád képest Berci legalább örökösen szélkerekezik és napelemezik - ő legalább érzi, hogy nem ez az alapvető fontossági sorrend - te ezt sem, neked az egész probléma nagyjából a villanyautó kontra büdös belsőégésű szintre van redukálva.

Még akkor is, ha magad előtt is letagadod ezt.

 

Szerintem meg ez egy jóformán lényegtelen részterület, és ha a jelenlegi energetikai és technológiai háttér mellett tényleg lecserélnénk - rettenetes költségekkel, a lítium és kobalt miatt valószínűleg újabb hidegháborúba torkolló helyi konfliktusok után holdbéli tájjá túrt országok mellett - villanyautóra minden kocsit, akkor utána elkezdhetne nyúlni az arcunk, és rádöbbenhetnénk, hogy jóformán semmi sem történt, a bolygó klímája ezt észre sem venné, sőt, a fűtési szezonban még a belvárosban sem lenne jobb a levegő...

 

Szerintem hibás prioritásokra építettél fel egy világnézetet. És ezen véleményemet alá tudom számokkal is támasztani. Szurkálódás helyett ezt cáfold légyszíves.

Előzmény: Auralianus (350965)