Auralianus Creative Commons License 2019.06.24 -1 0 350965

Tehát vegyünk alapnak egy 5 literes fogyasztású Fiat Pandát (nem kell fölöslegesen bonyolítani) és tekintsük úgy, hogy 200e km-ig nincs szervízigénye.

Összehasonlításként egy Leaf, szintén 200e km-ig nincs szervízigénye...

 

 

Tehát egy 100g/km-es CO2 kibocsájtás áll szemben a Nissan Leaf 23.3 kWh/100km-es fogyasztásával (a lehető legrosszabb adatot vettem).

 

CO2 kibocsájtás szempontjából tehát 100g viszonyul a 0,233 kWh/km-hez. HA 0,233 kWh-t sikerül 100g-nál kevesebb C02 pöfékelésével előállítani, akkor az EV a tisztább, stimmel?

 

Ez a TE számaiddal számolva:

 

300g/kWh*0,233=69,9 g/km

 

Vagyis összevetettem egy belsőégésűt NAGYON kedvező fogyasztással egy EV csúcsfogyasztásával, amit hálózatból vételeztem (szintén a te számaid alapján)... és valamiért NEM

sikerült igazolni, hogy az Ev szennyezőbb... sőt... én valamiért eléggé szignifikánsnak tartom a 30%-os kibocsájtáscsökkenést.

 

 

Természetesen ez egy leegyszerűsített példa, de gondolom eléggé érzékletes az összehasonlítás... aki ült már Fiat Pandában meg Nissan Leaf-ben is, annak számára nem kérdéses

melyik mekkora :)

Előzmény: advocatusdiaboli (350961)