mestska Creative Commons License 2019.06.20 -1 4 108821

csak témafeldobásnak pár gondolat:

 

15 éve utazom fapadosokkal, soha semmilyen komolyabb gondom nem volt velük, nem hagytak ott sehol, nem hagyták el a böröndömet, kis késéseken túl teljesen elégedett voltam azzal, amit kaptam. Nem vitás, hogy a fapados forradalomnak köszönhetően jutottam el repülővel egy csomó helyre, és nyílt meg a világ egy csomó honfitársunk előtt. Az utazásaim jelentős részét wizzel tettem meg, ennek több oka volt. Az egyik az, hogy a Ryan úticélok - főleg a korai időszakban - nem voltak annyira szimpatikusak (Hahn, Bréma, angol vidéki repterek, stb.) , mint a Wizzesek, másrészt a kezdetek óta volt wizz kártyám, rengeteg pontköltéssel, mondhatni, a kártyával elköteleztem magam a cég mellett is valamennyire. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy ugyanolyan jegyárnál a wizzt preferáltam a ryannel szemben. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy 2004, a wizz születése óta mindössze 4 év volt, amikor nem velük volt az adott évben a legtöbb felszállásom, kétszer a Sky Europe vitte el ezt a címet, kétszer pedig hálózatos légitársaság.

 

Wizz kártyám továbbra is van, de egyre kevésbé van kedvem a Wizzt választani. (tegnap is vettünk jegyet, ott is a pontokból történő "ingyenes" fizetés döntött a Wizz mellett, a Ryan ellenében). Ennek oka, hogy a kiegészítő szolgáltatások olyan áron vannak adva, ami egyrészt borzasztóan elhúzza a jegyárat, másrészt francnak van kedve oda-vissza fizetni 20 ezret azért, hogy hárman egymás mellett ülhessünk. A Ryannél ugyanez a költség összehasonlításképpen 2800+a jegyárba beépített plusz, de a lényeg az, hogy az adott termék nem éri meg 20 ezerért. A Wizz Air a teljes jegyárat nézve drága lett, mondjuk ki. Persze lehet mondani, hogy kibírja az ember azt a két órát, de amíg kisgyereke van, addig ő szívesen ülne mindkét szülője mellett, de leginkább ablaknál.

 

Szívesen adok pénzt a helyfoglalásért, értem, hogy ez a jövő, de a 20 ezer forint oda vissza egyértelműen eltúlzott ár, összehasonlítva az alapjegyárral és a konkurencia jegyárképzésével. A Ryan sokkal jobban megtalálta ezeket az arányokat álláspontom szerint, náluk már-már olcsónak is mondható ez a szolgáltatás. Olyan a Wizznél ez a 20 ezer forintos ülésár, mint amikor az étteremben ennél egy salátát is, aztán meglátod, hogy az uborkasaláta 1390, és elállsz tőle. 

 

Tudom, működik a rendszer, folyamatosan növekszik a kiegészítő szolgáltatásokból a bevétel, de pszichológiailag (számomra) rosszul néz ki, hogy a teljes jegyár elemei miből és milyen arányban állnak össze. Nem az jön le, hogy milyen jó olcsó a jegy, ha nem veszek mindenféle extra dolgot, hanem az, hogy a jegy nem végtelenül olcsó, a kiegészítő szolgáltatásokkal meg értelmetlenül drága. Szumma szummárum, a Ryan, a sok-sok útvonallal (10 év után végre felfedezték az általam sokszor hiányolt Dél-Franciaországot) és az olcsóbb áraival sokkal versenyképesebbnek tűnik nálam a következő időszakban.