attus germanicus Creative Commons License 2019.06.15 0 0 318479

Lipcsében jelentős teljesítménycsökkentést jelentettek be az S-Bahnon. Az eddigi menetrendben szereplő 16 helyett csak 10 járműegység fog közlekedni óránként és irányonként a központi szakaszon. Az S1 Hauptahnhoftól délre, és az S6 Hbf-tól északra eső szakaszait törlik, ezentúl a délről érkező S6 megy tovább a Hbf-nál S1 jelzéssel, és ugyanez fordítva visszafelé. Ezzel egy megálló se marad kiszolgálatlanul, mivel a törölt szakaszokon jár párhuzamosan másik S-Bahn (hálózattérkép), csak ritkábbá válik a kiszolgálás. Ezzel kiesik az S1 belvárosi része is, 12 helyett csak 10 vonat megy óránként és irányonként az alagútban.

Továbbá az S3 és S5 ill. S5X járatok kettő helyett egy egységgel fognak járni, ezzel óránként és irányonként négy vonat lesz dupla helyett szóló.

 

Az intézkedés oka, hogy elfogy a járműflotta, a Talent-motorvonatok egyre nagyobb része áll műszaki okok miatt. Valójában már hetek óta hasonló színvonalat tudott csak biztosítani a Deutsche Bahn, csak éppen eddig rendszertelenül és kiszámíthatatlanul. Ha mégis jut elég szerelvény, akkor az S3 ill. az S5 fog mégis duplán járni.

 

A teljesítménycsökkentés miatt a DB kötbért fizet a megrendelőnek, de nekik így is megéri, mert a kötbér kisebb, mint amennyiből üzemképessé tudnák tenni a járműflottát.