Szemmel láthatóan halvány fogalmad sincs a "rendszerhibák" minbenlétéről és kezeléséről és kiküszöböléséről.
Sebaj, egy Sanya sem tudhat mindent. :)
Szerintem erre simán rá lehetne húzni a rendszerhibát is, mert ha jól működött volna a rendszer, akkor:
-- Letiltják a kapitányt az első balesete után és nem engedik hajózni. Nem hogy egy 800 méteres cirkálóval, de egy ladikkal sem.
-- Nem engedik be oda ahol két kilométeres körzetben másik hajó is megfordul.
-- Nem engedték volna ütköző pályára a két hajót.
-- Leállították volna őket amikor EGYIKÜK sem rádiózott.
-- Figyelmeztették volna mind a kettőt a másik vészes közelségére.
-- Amikor a pályájuk alapján elkerülhetetlen lett volna az ütközés, akkor mind a kettő hajón üvöltött volna egy klaxon.
-- Eleve nem tettek volna lehetővé ennyire közeli pályákat.
-- Leváltotta volna a rendszer a kapitányt amikor az a telefonját baszkurálta navigálás helyett.
Kapásból ennyi, ami hirtelen eszembe jutott, lehet hogy ezek némelyike túlzó elvárás, de ahogy keton mondta a folyamat- és rendszerfejlesztésnek ilyen lépései meg folyományai vannak. Öt évig csináltam nagyvállalati környezetben, ebből két évig három országban oktattam. Szóval lehet hogy nem kellene elmagyaráznod hogyan működik :)