jkoenig Creative Commons License 2019.06.13 0 1 40306

Az F104 alaptípusa légvédelmi elfogóvadásznak készült, és erre a kor műszaki színvonalán alkalmas is volt.

A norvég légierő gépei rendszeresen fogtak el vele MiG25/MiG31 típusokat de még SR71 is akadt ami fotógéppuska végre akadt.

 

Ha a T. felhasználó mást próbált vele (manőverező légi harc, vadászbombázó feladatkör) azt megbosszulta.

"A  kor műszaki színvonala" azt jelenti hogy a szolgálatba állításkor már hozta egyes paramétereiben a jelen csúcsgépek repülési teljesítményét, de 60-as évekbeli ergonómiával, a pilótának nem segített semmilyen "okos" repüléstámogató rendszer a fedélzeten, éppen ezért megkövetelte a képzett pilótát. Az volt róla a közvélekedés (és a MiG21-ről is) hogy aki jól repüli, annak a modernebb típusok már nem tudnak meglepetést okozni.

 

A baleseti statisztikája (fajlagos gépveszteségi adatok) megegyezett a kortársak hasonló adataival (MiG21, Mirage III)   de még a modernebb vadászgépekkel (MiG23, MiG29) összehasonlítva sincs "szégyenkeznivalója".

 

Utóbbi állítást az alábbi linken található adatokra alapoztam, amelyek a Magyar Légierőben szolgálatba állított típusok baleseti adatai is tartalmazzák.

https://htka.hu/2019/04/15/interju-arnulf-hartllal-egy-pilota-eletutja-mitosz-es-valosag-az-f-104g-baleseti-statisztikairol/

 

Valahogy nem emlékszem rá hogy a MiG21-eseinket bármikor is "özvegycsinálónak" hallottam voltam emlegetni, aztán csak kiderül hogy egyedül az MF altípus volt jobb "balesetileg" az F104G-től. Úgy hogy a MiGjeink kizárólag légvédelmi feladatkörben szolgáltak, az F104G meg túlnyomóan csapásmérő feladatkörben.

 

 

 

Előzmény: A ló túloldala (40296)