ketni Creative Commons License 2019.06.13 0 0 10723

"A Ten jel az égig érő fa rajza. "

 

Tiszta sor!

De, kizárja-e egymást a két dolog?

Azon a bizonyos turul korongos gizella kincsen is a nemi szervek helyére tették az Isten jelét.

Lehet tenyész értelme is a jelnek. Az Isten szóban is a ten értelme "tevő (nő)".

A ten lényege a tevékenység, ami ebben az esetben a szülés és nem a nemzés.

A szülés értelmét erősíti meg az ős jellel való összeházasítása, ami mégis csak egy vulva.

A szentgyörgyvölgyi tehénszobor farán is tenyész értelmű lehet, nem pedig tengely vagy tám értelmű.

Hogy időtlen-idők óta tengely és eget tartó fa értelemben használták, szerintem nem zárja ki azt, hogy ezt a mindenképpen fallikusnak felfogható képzetet vagy megelőzte vagy azzal párhuzamosan az Anyaisten

jeleként is használhatták. Michelangelo Naddeo 10.000 éves magyar kontinuitás c. könyvében a "tulipán" jeleket

istenszülő Anyaistennek értelmezi, meg kell mondjam eléggé meggyőzően.

Így a ten jel kihajló ágai azok az anya széttárt lábai szülés közben.

Hogy ebből eget tartó fa lett az egy külön kérdés.

 

Előzmény: pokobra (10717)