ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.06.12 0 0 28961

Szerény véleményem szerint egy esetleges balesetben -- remélhetően nem több, mint egy koccanás -- a közútkezelő is benne van vastagon, más kérdés, hogy kétségeim vannak afelől, hogy a konkrét ügyben megállapítják-e a közútkezelő akár részleges felelősségét...

 

Viszont a felelősség / kgfb kör mellet vagy után érdemes lenne a közútkezelő, illetve ay útügyi hatóság (Bp. esetében ez elsőfokon a III. kerületi kormányhivatal útügyi osztálya) figyelmét is felhívni arra, hogy a kereszteződések és járdaátvezetések kialakítása megtévesztő lehet.

 

Ha csillapított zónáról van szó (30-as vagy annál kisebb sebességre korlátozott zóna, lakó-pihenő övezet) akkor ott minden kereszteződés jobbkezes kell legyen. Innentől egyenrangú utak kereszteződése jeleket (tábla, útburkolati jel) lehet elhelyezni a szélesebb úton...

 

Ha nincs 30-as vagy alacsonyabb sebességkorlát övezet, akkor macisajtokkal is játszhat a közútkezelő, de vigyázni kell a szélesebb út következő jobbkezes kereszteződésénél -- ott szükség lesz egyenrangú útkereszteződés táblára.

 

A legdurvább a járdaátvezetésben az, hogy a gyalogosokat megtéveszti, a gyalogosok azt gondolhatják, hogy elsőbbségük van a keresztező út úttestjén haladókkal szemben, pedig nincs, és a KRESZ 21. § (8) bekezdés alkalmazandó a járda átvezetésre:

"A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud."

Nem ártana egy forgalombiztonsági audit a lakótelepre...

Előzmény: Törölt nick (28960)