Förster Creative Commons License 2019.06.11 0 0 58398

A mozdony utáni első kocsi márpedig egy 10 ablakos darab, tehát az lehet a 253-as - ha az így nézett ki.

 

Mint írtam semmiképpen sem lehet a 253. Az a vagon DRG Hecht, azaz a tető a vagon végén nem egyenes, hanem  felfelé nyilazott. Van róla kép kitűnően olvasható feliratokkal. A nyilvántartás szerint 1923-ban Dessauban készült. A MÁV-hoz a JDZ-től került, (ezt nem fejti ki bővebben a rendelkezésemre álló anyag, hogy mikor és hogyan), majd 1956-ban átadták a Gysevnek, ahol Ba253 pályaszámmal futott.

Aztán tovább túrtam a nyilvántartásban és igazad van. A 252 sem lehet semmiképpen sem, mert...

a 250, 251, 252 mind kilencablakos vagon. A 250  1926-ban készült a Győrben. Mávos pályaszáma 5421 volt. A 251 is 1926-ban készült a MÁVAG-nál. Mávos pályaszáma 5422 volt. A 252 1925-ben készült a Ganznál. Mávos pályaszáma 5423 volt. Mindhárom vagon egyidőben 1956-ban (együtt a Ba253-mal) került a Gysevhez. A teljesség kedvéért meg kell említeni, hogy volt még egy ABa221 (Ganz 1925, Mávos pályaszáma 3685) egyenes tetejű magyar csuka is amelyik az előzőekkel együtt 1956-ban került a Gysevhez. Tehát a MÁV 5 csukát biztosan átadott át a Gysevnek.

Nekem van a 250 és a 251-ről képem tisztán olvasható pályaszámmal. A 252-ről nem láttam még képet, főleg olyat, amelyen a pályaszáma olvasható lenne. Persze lehet hogy létezik. Neked van képed róla ? Mindenesetre az utóbbiakban tárgyalt 10 ablakos Polnische Hecht típusú vagon a hatodik csukája volt a Gysevenek. Létezik, mert van kép van róla, de semmi nyilvántartás sem említi így a pályaszáma pedig a homályba vész. Viszont 1956-ban nagyon egyidőben történt a csukák átadása. A kronológia alapján elképzelhető, hogy ez volt a 256-os és a MÁV-tól jött ez is. Igaz ott sincs semmi adat róla. Mondjuk ez azért gyanús. Valahonnét viszont mégiscsak jönnie kellett. Ilyen vagonjai voltak a Lengyeleknek és a Kelet-Németeknek is. Esetleg onnét is jöhetett valami csere keretében.

Előzmény: alkotasu (58389)