crossroad Creative Commons License 2019.06.11 0 0 39344

Hát 80-90 km-es szélben az én kis 3 lóerős külmotorommal sem sokat érnék :) nagyobb hullámokban többet van kint a vízből mint bent...

 

Valahogy azt látom, hogy az eredeti koncepció az lehetett, hogy aki vitorlázni megy, az számoljon azzal, hogy vissza is kell érnie. Nyilván a totál szélcsend nem megoldható máshogy, max evezve :) tehát ilyen esetben kell valamiféle felmentés, bár azért az elvárható talán, hogy az ember előre nézze mi várható és ne 10km-ről kelljen visszamotorozni. Verseny esetén talán az lehetne megoldás, hogy a szervezők adhassanak igazolást, amivel tényleg szélcsend idején a résztvevők akár motorozhatnak is.

 

Mondjuk lehet, hogy tapasztalatlanságomnál fogva túlzóan leegyszerűsítem a dolgot, de én eddig úgy gondolkodtam a vitorlázásról ami egy ilyen hobbi, benne van a pakliban, hogy nem menetrendszerűen ér haza az ember. Sajnos ha állandóan felmentést adunk magunknak, akkor egyrészt rossz példát mutatunk, másrészt egyre gyakrabban fogjuk áthágni a szabályokat. Mennyivel egyszerűbb lenne a napi túrát megtervezni, ha nem kéne a széllel számolni... ha nincs, vagy nem elég a tempó, majd rásegítünk motorral...

 

A szabályozás előbb-utóbb változni fog az elektromos hajók/jetski-k miatt. Ahogy látom egyre többen fektetnek ebbe pénzt és nyilván nehezen mondanak majd le róla. Szóval inkább előbb mint utóbb kell belenyúlni, különben túl erős lobbierő lesz mögöttük.

Előzmény: HUN-12214 (39343)