Il Leone Creative Commons License 2019.06.11 0 5 81011

Teljesen egyetértek veled, csak abban van köztünk felfogásbeli különbség, hogy szerintem egy metrónak nem kell feltétlenül hangosnak lennie. Nem etalon, de a bécsi és a müncheni metró is nekem hallásra, ami természetesen szubjektív sokkal halkabb. De itt vannak az Alstomok, azok is mennyivel csendesebbek.

 

Nyilván valamilyen megoldást minél hamarabb találni kellene, mert ahogy írod is, ebből előbb utóbb baj lesz. De hát amikor a BKV a saját alkalmazottaira sem figyel (ugyebár TW6000 vezetőfülkékben egy plusz szinte semmire sem jó ventillátor, meg a nagyobb nyitható ablakok beépítéséhez kellett egy szomorú eset), akkor mit várjon az ember az utasok felé?

 

Mindig jönnek a hangok, hogy de nincsen pénz, meg hogy felsőbb parancsra történt a beszerzés, stb.

 

Miközben ahogy leírtad tökéletesen jól látszik, hogy a hibákból sosem tanulnak, és elsősorban csak a pénz hiánya a gond, hanem a hozzáállás, ami minimum ugyanolyan káros, ha nem károsabb.

 

Ott vannak az OFF topik gázos MB Citaro-k, már reggel a 21 fokban nem tűző napsütésben pusztulat meleg van bennük, és az általad szintén említett posta Bhv-k is ilyenek, pontosan azért, amit leírtál, ott is a beleszarás ment a dolgokba, és nyáron a +35-36 celsiusba amikor leszállsz róluk olyan, mintha friss hideg lenne kint az utcán, mert az összes lenyitott ablak sem ér semmit, mert a szerencsétlen vagonok a tűző napon vannak, és délutánra már az egész kocsi átforrósodott, esély sincs arra, hogy a menetszél bármit is javítson ezen. :(

 

Ráadásul szvsz. a hugyos Bhv-hoz képest a posta Bhv egyértelmű visszalépés, mert 25%-al kevesebb az ajtó, és még az ülőhelyek száma is kevesebb rajtuk, ráadásul a hugyos Bhv-kon legalább kellemes huzatot lehetett csinálni a posta Bhv-kon nem lehet.

 

Óriási hibának tartom, hogy a Pandákba nem kerültek utastéri klímák, az első pillanattól kezdve érezhető volt ahogy forgalomba álltak, hogy a ventillátorok semmit sem fognak érni, én csak azt nem tudom, hogy ha ezt mi, meg a laikus utasok is azonnal látjuk, érezzük, vagy előre tudtuk, akkor a szolgáltatónál, meg a megrendelőnél, meg a tulajdonosnál miért nem akarja tudni előre senki? Tudom, Putyin, meg OV. De akkor is, még hányszor kell elszabott járműbeszerzést csinálni, hogy valaki rájöjjön, hogy rohadtul nem szabad megfelelő teljesítményű klímaberendezés nélkül járművet venni?

 

A 3-as metrónál most lehetne/lehetett volna ezen segíteni azzal, hogy ha már akkora fafej volt a BKV, hogy klíma nélküli metrókat helyezett forgalomba, akkor legalább az állomásokat klimatizálhatta volna. Tudom, drága, nehéz, nem annyira hatékony, és a két állomás között nincsen sok hatása.

 

Zahnrad már többször utalt rá, és egyébként teljesen jól mutatja nem csak idehaza, de összeurópai gondolkodásban is, hogy míg az élőállat szállításnak nagyon komoly szabályai vannak, addig az utasszállítás esetén nincsen semmilyen szabályozás erre vonatkozóan.

 

Ami probléma, hogy az év egyre több napján van 20 fok feletti hőmérséklet, szóval lassan nem él az a tétel, hogy csak fél évet kell kibírni. :(

Előzmény: Hernyofan (81010)