Ne kötözködj !
Nem azt írtam, hogy nem lehetséges, hanem azt, hogy nem célszerű.
Egy nagy kiterjedésű kertvárosban, a helykzi járat bizonyos megszorításokkal kiszolgálhatja az 500 méteres megállótávolságú, helyi utazási igényeket is.
Csak meg kell győzni a helyközi utasokat, hogy ez nekik jó.
Eljöttek 30 percet a busszal a falujuktól a városhatárig, és most a város határától a város központig a további 30-40 percben megállnak majd 500 méterenként.
Ezért választom külön az elővárosi közlekedést a helyközi közlekedéstől.
Győr :
A Kisbér-Győr autóbusz, amikor beér Győrbe, Szabadhegytől átlényegülhet helyi járattá.
Ez a törvény nem tiltja.
De szerintem célszerűtlen.
Hasonló módon a többi irányból is.
A Veszprém-Győr járatot se lassítanám be és állítanám meg 500 méterenként Győr város határától a város központig, helyi járat pótlása/kiváltása miatt.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Egészen más a helyzet az elővárosi járatoknál.
A Győrszentiváni járatok helyi jellegét (remélem) senki se kérdőjelezi meg.
Számos város alkalmazza, azt, hogy a helyi buszai, a városhatárt nem falként értelmezik ami előtt vissza kell fordulni, hanem a város határon túlra 3-8 km-re is kimennek.
Ez helyes.
Tudni kell, hol a határ.
Hol a határ km-ben?
Hol a határ kiszolgálási szint romlásban?