Tisztelt motorostársaim..... fontos lenne külön választani a két lánc típust......mind kettőnek más az ápolása ,és a tisztítása.....
1--normál görgős lánc: kenhető mindenféle kőolaj származékkal ...akár zsir+ ecset formátumban is...lásd motul .....tisztítható oldószeres felszerelésekkel.....
2-gumi gyűrűs láncok.....köznéven o-ring,x-ring, vagy vx -ring....ezeket csak speciális hozzá való spray-al szabad kezelni ,különben károsodnak a tömítőgyűrűk!!!!
jómagam 1500km után szoktam fújni a láncot ,röpálló teflonos lánc sprével.....este lefújom ,és reggel megyek vele....kell neki 2-3 óra mire rászárad a láncra a kenőanyag...
Valamit jól csinálhatok mert 37500km-nél még a gyári lánc szett van fenn a gépemen....
Ökölszabájként mondhatom: TILOS gőzborotvázni a láncot,és ESŐ után mindig rögtön le kell ápolni a láncot/persze száradás után....../
A jó lánc kenőanyag esőben öntisztul,hiszen vízzel tisztítható a teflonos felület...így mosogatni nem nagyon kell....hál istennek....
A normál láncomat...Monkey-428 -as 10000km -nél eldobtam ....mosogassa a faxom....4900ft egy ujj a JT-től......egy brigéciol meg 3500ft/liter
BEVÁLT LÁNC KENŐ SPRAY MÁRKÁM: https://www.premiumolaj.hu/motorkerekpar/motorkerekpar_lanckeno/motorex_chainlube_road_strong_500ml üdv zs